آمارها نشان مي‌دهند:

سالانه 2 ميليون كودك بر اثر عفونت‌هاي حاد تنفسي جان خود را از دست مي‌دهند

آمارها نشان مي‌دهند كه سالانه حدود 2 ميليون كودك در جهان بر اثر عفونت‌هاي حاد تنفسي جان خود را از دست مي‌دهند كه عمده اين كودكان كمتر از پنج سال دارند.

فرهاد سالاري استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: با وجود كنترل اغلب بيماري‌هاي عفوني در جهان،‌ اما ابتلا و مرگ و مير ناشي از اين بيماري‌ها در سطح جهان همچنان قابل ملاحظه است.

وي با بيان اينكه شرايط حول تولد و زايمان و عفونت‌هاي حاد تنفسي به عنوان دو علت اصلي مرگ و مير نوزادان و كودكان در دنيا شناخته مي‌شوند،‌ اظهار داشت: عفونت حاد تنفسي شامل عفونت‌هاي حاد در هر قسمتي از دستگاه تنفس است و در صورتيكه به موقع كنترل نشود، مي‌تواند با عوارض خطرناكي همراه باشد.

سالاري تأكيد كرد: آمارها نشان مي‌دهند كه سالانه حدود 2 ميليون كودك در جهان بر اثر عفونت‌هاي حاد تنفسي جان خود را از دست مي‌دهند كه عمده اين كودكان كمتر از پنج سال دارند.

وي خاطر نشان كرد: مطالعات نشان مي‌هند كه اغلب موارد مرگ و مير ناشي از عفونت‌هاي حاد تنفسي اعم از باكتريايي يا ويروسي،‌ با تشخيص زودهنگام و درمان به موقع قابل پيشگيري است و در واقع مي‌توان عوارض اين بيماري‌ها را به ميزان بسيار زيادي كاهش داد./ع2

برچسب ها: کودک ، عفونت ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار