واشنگتن تايمز:

اوباما، منزوي به کنگره بازگشت/ نمايندگان کنگره ديگر عجله‌اي براي تصميم‌گيري درباره سوريه ندارند

روزنامه واشنگتن تايمز امروز در مقاله‌اي به قلم "استفن دينان" نوشت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا تصميم گيري درباره سوريه را به کنگره سپرد اما به نظر مي‌رسد اين قانون‌گذاران که خواستار شنيدن صدايشان در اين زمينه شده بودند، اکنون ديگر هيچ عجله‌اي براي تصميم گيري در اين زمينه ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز، سران جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريکا گفتند براي صدور قطعنامه‌اي که به رئيس جمهور اجازه حمله به سوريه را مي‌دهد تا پايان تعطيلات تابستاني خود منتظر مي‌مانند.

تعطيلات پنج هفته‌اي اين قانونگذاران يک هفته ديگر به پايان مي‌رسد.

سران حزب جمهوري خواه گفتند در اين فاصله اوباما فرصت خواهد داشت دليل محکمتري براي آن چه تا کنون مطرح کرده است بياورد.

اين مقامات در بيانيه‌اي گفتند: ما خوشحاليم که رئيس جمهور خواستار کسب تاييد براي هرگونه اقدام نظامي در سوريه شده است.

اوباما روز شنبه گفت از آن جايي که به اين نتيجه رسيده است که در سوريه حمله شيميايي انجام شده است و صدها نفر کشته شده‌اند، تصميم گرفته است به سوريه حمله کند اما اجراي اين تصميم را به تصويب نمايندگان مردم آمريکا در کنگره منوط مي‌کند.

وي از اعضاي کنگره نخواست زودتر از موعد از تعطيلات بازگردند گرچه در قانون اساسي چنين اختياري را دارد بلکه در عوض زمان تصميم گيري در اين زمينه را بر عهده خودشان قرار داد.

برخي از قانونگذاران گفتند بايد به سرعت بازگردند و در اين زمينه تشکيل جلسه بدهند.

اليوت انگل، نماينده دموکرات در کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا گفت: من از رئيس پارلمان مي‌خواهم به سرعت همه نمايندگان را فرابخواند و هر چه سريع‌تر بحث پيرامون اين مسئله را آغاز کند.

تعطيلات پنج هفته‌اي اعضاي کنگره در ماه اوت آغاز شده است و قرار است تا نهم سپتامبر ادامه يابد.

برخي از رسانه‌هاي خبري اعلام کردند اعضاي دموکرات مجلس سنا بازگشت زودتر از تعطيلات را بررسي مي‌کنند، گرچه مشخص نيست اين مسئله تا چه حد مورد توافق همه اعضا قرار بگيرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار