گفته‌ها و شنیده‌های حیاط پاستور؛

از ارتباطات غیررسمی سرپرست وزارت علوم با نمایندگان مجلس تا واکنش وزیر اطلاعات نسبت به هلاکت تعدادی از منافقین در عراق

پنجمین جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ پنجمین جلسه هیئت دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

درخواست دکتر روحانی برای تحقق تمام بیانات مقام معظم رهبری/هیئت دولت نتایج را اعلام کند

دکتر روحاني در اين جلسه از همه اعضاي دولت خواست براي تحقق تمامي محورهاي بيانات رهبري به ويژه تاکيد ايشان بر پيشرفت همراه با عدالت، کنترل تورم و کمک به توليد ملي که در برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد نيز مورد تاکيد بوده است، به طور جدي اقدام کنند و گزارش‌هاي منظمي از اقدامات و نتايج را ارائه کنند.


قطعی شدن معرفی‌ام به عنوان وزیر آموزش و پرورش را از رئیس‌جمهور سوال کنید

علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره معرفی خود به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه اظهار داشت: اطلاعات نهایی در این خصوص را باید از خود رئیس جمهور سوال کرد.  
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه ها تصویب شده است یا خیر گفت: در مورد این موضوع روز سه شنبه در نشست خبری صحبت خواهیم کرد.


اوباما نمی‌تواند حقوق بین‌الملل را به حساب خود تسخیر و تعدیل کند/سفر رئیس‌جمهور به نیویورک از نظر ما قطعی شده‌است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران درباره سخنان باراک اوباما که دیروز پخش شد گفت: کنگره آمریکا نمی تواند اجازه حمله دهد؛ حمله از نظر حقوق بین الملل ممنوع است و تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد در شرایط خاصی می تواند اجازه اقدام جمعی تحت  فصل 7 منشور شورای امنیت که نیاز به مصوبه این شورا را دارد اقدام کند.
 
وی افزود: اوباما نمی تواند حقوق بین الملل را به حساب خود تسخیر و تعدیل کند و به دولت آمریکا این اجازه را دهد که تحت هر شرایطی بتواند از آن استفاده کند.  
 
ظریف درباره سفر آینده رئیس جمهور به نیویرک گفت: این سفر از نظر وزارت امور خارجه قطعی است و رئیس جمهور اعلام کردند که کارهای این سفر انجام شود ولی حضور رئیس جمهور مشخص نیست.


"وین" 5 مهرماه میزبان مذاکرات ایران و آژانس خواهد بود

 علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره مذاکره آینده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکره آینده ایران با آژانس درباره مطالعات ادعایی 5 مهرماه (۲۷ سپتامبر) سال جاری در وین برگزار خواهد شد.


پاسخ وزیر اطلاعات در مورد به هلاکت رسیدن معاون مریم رجوی و تعدادی از منافقین در عراق

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما اطلاعاتی از کشته شدن معاون مریم رجوی و 5 تن از گروهک منافقین دارید گفت: مدت‎هاست که در بین دولت حاکم عراق و کسانی که مقر اشرف را به تصرف درآوردند بحث و گفتگو وجود دارد که ممکن است این افراد با حاکمیت دولت عراق مقابله کرده باشند و حاکمیت عراق نیز از خود دفاع کرده باشد.


امیدواریم فصل تازه‌ای از تعامل در دو قوه مجریه و مقننه ایجاد شود

حجت‌الاسلام و السلمین انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: ما از فردا فعالیت خود را برای تعامل با نمایندگان مجلس آغاز خواهیم کرد و امیدواریم سرفصل تازه ای در تعامل روابط دو قوه مقننه و مجریه ایجاد شود.


پاسخ سرپرست وزارت علوم درباره عزل و نصب‌ در دانشگاه‌ها/ارتباطات غیر رسمی‌ام با نمایندگان مجلس برقرار است

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم  انتصاب‌های اخیر در این وزارتخانه گفت: تاکنون تنها دو انتصاب جدید در این وزارتخانه انجام شده است.  
 
وی افزود: تغییر روسای دانشگاه ها تنها در یک مورد بوده است و تنها دو معاونت امور مالی و معاونت امورمجلس تغییر کرده اند.  
 
سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوالی در این باره که آیا این وزارتخانه به انتقاداتی که درباره رئیس دانشگاه انجام شده واکنش نشان می دهند؟ اظهار داشت: انتقادات به این وزارتخانه ارسال شده و در دست بررسی است و ان شالله در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.
 
توفیقی در ادامه سخنان خود درباره معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم گفت: تعاملات خوبی بین نمایندگان مجلس برقرار است و در حال تعامل هستیم و برنامه هایمان را اعلام کردیم و اگر بنده معرفی شوم برنامه های بیشتری را اعلام خواهیم کرد.  
 
وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره این که برنامه هایتان را به نمایندگان خواهید داد یا خیر گفت: فعلا ارتباطات به صورت غیررسمی و تعاملات فردی با نمایندگان مجلس بوده است.


مسئولان خبرگزاری ایرنا به زودی معرفی می‌شوند

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عزل و نصب برخی از معاونان خود در این وزارتخانه گفت: تاکنون تودیع و معارفه ای برای معاون فرهنگی این وزارتخانه انجام نشده است.  
 
وی افزود: مسئولان جدید خبرگزاری ایرنا و معاون فرهنگی وزارت ارشاد به زودی اعلام خواهند شد.


واردات میوه با هدف ایجاد رقابت در بازار مدیریت می‌شود

محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره کنترل واردات میوه گفت: ثبت سفارش برای واردات میوه در وزارت جهاد کشاورزی انجام نمی‌شود اما با توجه به قیمت ارز و قیمت محصول در خارج از کشور اگر قیمت تمام شده محصول خارجی در کشور به نسبت قیمت تمام شده آن محصول در داخل پایین تر باشد با افزایش تعرفه، واردات مدیریت می شود تا رقابت در بازار کنترل شود.


موضوع دانشگاه ایرانیان را خاتمه یافته تلقی کنیم/انجام تمام مشورت‌ها و مطالعات درباره تدوین لایحه احیای سازمان مدیریت

نوبخت معاون رئیس جمهور در حاشیه پنجمین جلسه هیئت دولت گفت: تمام مشورت‌ها و مطالعات درباره لایحه احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره بازگشت 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه جامع ایرانیان گفت: اصل خبر مبنی بر اعاده 16 میلیارد تومان یک بحث است و این حاشیه‌هایی که به آن پرداخته شد بحث دیگری. من فکر می‌کنم با توجه به اینکه مسئولین محترم این دانشگاه در خصوص اعاده و بازگشت 16میلیارد تومان موافقت کردند دیگر نیاز به این بحث‌ها نیست و می‌توانیم آن را خاتمه یافته تلقی کنیم.


16ا میلیارد تومانی که به حساب شخصی در دولت دهم واریز شده بود به حساب دولت بازگشت؟

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور امروز بعدازظهر پس از پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره این که آیا این معاونت اقدامی درراستای بازگشت 16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی در دولت دهم واریز شده بود انجام داده است یا نه گفت: این مسئله به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارجاع نشده و ما نیز در این رابطه اقدامی نکردیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره اینکه کدام یک از مصوباتی که معاون اول رئیس جمهور آن را لغو کرده بود انجام خواهد شد گفت: مصوبه طرح مهرآفرین و مصوبه مرخصی 6 ماه زایمان زنان شاغل مغایر با قانون شناخته نشده و در حال اجراست و منع قانونی ندارد.

انتهای پیام/




برچسب ها: حاشیه ، هیئت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار