مشهد/آیت الله مرتضوی:

رعایت شعائر دینی الزامی است

مدرس برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد گفت: شیعیان باید شعائر دینی را گرامی بدارند و اگر این کار مهم انجام نشود همه پشیمان می شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله حسن مرتضوی در دیدار با ستاد مردمی عزاداران امام صادق(ع) در مشهد اظهار کرد: اگر ظلمی که به امام صادق(ع) شده است را بدانیم باید به سرمان بزنیم.

مدرس برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به مصائب و مشکلاتی بر امام صادق(ع) وارد شده بیان کرد: در حدیث 24 بحار الانوار امام صادق(ع) می فرمایند"اگرمصائب ما پیش کسی بیان شود و از چشم او اشکی بیاید خداوند متعال بدن او را بر آتش حرام می کند".

آیت الله مرتضوی افزود: یکی از مشکلات امام صادق(ع) آخوند های درباری بودند کسانی که به نام شیعه وارد دربار شده بودند وهر روز ترفندی می زدند.

وی بیان کرد: سیاست مداران آن زمان از اتحاد بین شیعیان می ترسیدند و اگر اتحادی بین شیعیان بوجود می آمد سعی می کردند با تحریک گروه های مختلف این اتحاد در هم شکسته شود.

مدرس برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری امام صادق(ع) توسط شیعیان اظهار کرد: شیعیان باید شعائر دینی را گرامی بدارند و اگر این کار مهم انجام نشود همه پشیمان می شویم.

آیت الله مرتضوی تصریح کرد: هرکس هر چه در توان دارد باید نسبت به مقام امام صادق(ع) و هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم عزاداری ایشان انجام دهد تا جزو کسانی باشد که شعائر دینی را گرامی داشته است.

وی با اشاره به مراسم عزاداری و پیاده روی عزاداران از میدان شهدا مشهد افزود: اگر این پیاده روی ها و فعالیت ها برای عزاداری و شناساندن مقام امام صادق(ع) نباشد کار دشمن راحت و اثر گذار خواهد بود.

آیت الله مرتضوی اظهار کرد: این قبیل عزاداری و فعالیت ها مورد رضایت امام زمان(ع) است و از فواید آن همه مسلمانان و شیعیان بهره مند می شوند باید همگان چنان با شکوه در این مراسم شرکت کنند که موجب خوشحالی تمام مسلمانان و نا امیدی دشمنان شود.


برچسب ها: مدرس ، برجسته ، درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.