هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آزمون جدید غرب در دور جدید مذاکرات ایران و آژانس انرژی اتمی

یک کارشناس سیاست خارجی دور آتی مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را آزمونی جدید برای طرف غربی دانست و گفت: این مذاکرات امتحانی جدید برای سازمان انرژی اتمی به شمار می‌رود که در پرتو دولت جدید و تغییرات در حوزه سیاست خارجی کشورمان به ایفای نقش بپردازد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 5 مهرماه سال جاری در وین گفت: با توجه به تغییرات در دستگاه مدیریتی کشور، دور آتی مذاکره ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مثبت‌تر از گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دور از مذاکرات، یک گام به سمت حل مسئله هسته‌ای کشورمان نزدیک‌تر خواهیم شد، ادامه داد: به نظر می‌رسد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با طرف غربی حاصل خواهد شد، چراکه نگرش آژانس نسبت به دولت جدید ایران نگرشی مثبت‌تر است.

هانی‌زاده تصریح کرد: همچنین با وجود "علی‌اکبر صالحی" به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، با سابقه درخشان و تجربه بالای وی در حوزه سیاست خارجی کشورمان پیش‌بینی می‌شود که دور جدید مذاکرات با پیشرفت قابل توجهی همراه باشد و به سمت حل نهایی مسئله هسته‌ای کشورمان پیش رود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان، دور آتی مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را آزمونی جدید برای طرف غربی دانست و خاطرنشان کرد: این مذاکرات امتحانی جدید برای سازمان انرژی اتمی به شمار می‌رود که در پرتو دولت جدید و تغییرات در حوزه سیاست خارجی کشورمان به ایفای نقش بپردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، آژانس ، مذاکرات ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار