روشنايي 70 ميليون لامپ با انرژي برق سد گتوند

انرژی سالیانه برق تولیدی نیروگاه گتوند علیا می‌تواند 70 میلیون لامپ کم مصرف را روشن کند، در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برقابی گتوند علیا توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران غلامحسین سمندگانی، مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا با اعلام این خبر گفت: نیروگاه گتوند علیا از ابتدای راه‌اندازی در سال 1391 تاکنون، توانسته است بیش از دو میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.

وی افزود: چهار واحد نیروگاهی گتوند علیا با تولید یک میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت برق، از ابتدای راه اندازی این نیروگاه تاکنون، درآمدی معادل هشتصد میلیون ریال داشته است.

سمندگانی در ادامه گفت: این نیروگاه که مراحل نصب تجهیزات آن از سال 86 آغاز شده بود، در مقایسه با سایر نیروگاه‌های تولید انرژی کل کشور، بیشترین میزان تولید برق پاک را دارد و یک نیروگاه دوستدار محیط زیست و برخوردار از منابع نامحدود محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین این نیروگاه می‌تواند با برطرف ساختن محدودیت تولید نیروگاه‌های بالادست در زمان نیاز شبکه سراسری، امنیت شبکه برق کشور را تضمین کرده و در کنترل پایداری شبکه سراسری نقش موثری ایفا کند.

گفتني است اولین واحد نیروگاه گتوند در روز شانزدهم اردیبهشت ماه 1391 و آخرین واحد آن نیز در بهمن ماه همان سال راه اندازی شده و به شبکه برق سراسری پیوست.

این نیروگاه از لحاظ تولید برق سالیانه، با توانایی تولید چهار هزار و 500 گیگاوات ساعت، در ردیفی بالاتر از نیروگاه برق آبی سه هزار و 700 گیگاوات ساعتی مسجد سلیمان و نیروگاه برق آبی دوهزار و 700 گیگاوات ساعتی دز قرار دارد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار