وقوع بزرگترین فاجعه انسانی قرن در سوریه

سازمان ملل بحران آوارگان سوری را بزرگترین فاجعه انسانی قرن نامید تا به این ترتیب به ابعاد وحشتناک آن اشاره ای داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ شمار آوارگان سوری در خارج از این کشور از 2 میلیون نفر فراتر رفته است و گفته می شود نزدیک به 5 میلیون نفر نیز در داخل سوریه از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.آنتونیو گوتیرز رئیس کمیسیون آوارگان سازمان ملل می گوید: سوریه  بزرگترین تراژدی قرن تبدیل شده است. سازمان ملل پیش از سوریه در سال 1994 نسل کشی روآندا را بزرگترین بحران انسانی قرن دانسته بود البته قرن بیستم.

سال گذشته تنها 230 هزار نفر از سوری ها در اردوگاه های آوارگان سازمان ملل در خارج از مرزهای سوریه ثبت نام کرده بودند و ظرف یک سال شمار این آوارگان 1 میلیون و 800 هزار نفر افزایش یافته است.

هجوم آوارگان سوری به اردوگاه الزعتری اردن، باعث شده تا سازمان ملل این اردوگاه را بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان بنامد. 120 هزار نفر در این اردوگاه زندگی می کنند و الزعتری را به چهارمین شهر پرجمعیت اردن تبدیل کرده اند. درحال حاضر 515 هزار نفر از آوارگان سوری در اردن زندگی می کنند و این تعداد 8 درصد جمعیت 6.2 میلیون نفری اردن را تشکیل می دهند.

علاوه بر اردن، آوارگان سوری به ترکیه و لبنان و عراق نیز پناه برده اند و زندگی سختی را تجربه می کنند. هر از چند گاهی نیز فعالیت تروریست ها باعث می شود مردم از نقطه ای به نقطه دیگر در داخل خاک سوریه فرار کنند تا از مرگی که در انتظار آنهاست نجات پیدا کنند.بیشترین آوارگان سوری در لبنان اسکان داده شده اند. 716 هزار نفر ثبت نام شده اند و لبنانی ها می گویند 300 هزار نفر دیگر قاچاقی در لبنان زندگی می کنند. این کشور مرزهای خود را به سوری آوارگان سوری باز کرده است و روزانه 8 هزار نفر از سوری ها از مرز لبنان عبور می کنند. 2 هزار خانواده سوری به بیروت رفته اند تا در اردوگاه آوارگان فلسطینی شتیلا اقامت کنند. در ترکیه، عراق و داخل سوریه نیز وضع به همین منوال است.
برچسب ها: فاجعه ، قرن ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار