تاکید شهروندان اردني بر تلاش آمريکا برای ضربه زدن به مقاومت

شهروندان اردني تاکيد کردند هدف از تهديدهاي آمريکا عليه سوريه، ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ مردم اردن در اين تظاهرات خواستار حمايت کشورهاي عربي از سوريه در برابر تهديدات آمريکا شدند. 

يک شهروند اردني گفت:«ما امروز شاهد فعاليت تروريست ها در سوريه هستيم. تروريست ها مي خواهند کشور و ارتش سوريه را در هم بشکنند. آمريکا تنها کشوري در جهان است که از سلاح هسته اي استفاده کرده است. آنها مي خواهند ارتش هاي عربي در اطراف رژيم صهيونيستي را از بين ببرند.» 
منير حمارنه دبيرکل حزب کمونيست اردن هم گفت:«ما نماينده احزاب و گروه هاي سياسي اردن هستيم و در برابر سفارت آمريکا در امان تجمع کرديم تا سياست هاي واشنگتن و تهديدهاي آن عليه سوريه را محکوم کنيم. موضع کنوني آمريکا همه منطقه و صلح جهاني را تهديد مي کند.» 

سعيد ذياب دبيرکل حزب وحدت مردمي اردن هم گفت:«تجمع ما در برابر سفارت آمريکا، اعلام نظر ملت اردن در مخالفت با سياست هاي خصمانه و ستيزه جويانه واشنگتن عليه سوريه است. ما مي خواهيم به ساکنان کاخ سفيد نشان دهيم، سوريه تنها نيست و ملت هاي عرب از سوريه حمايت مي کنند و طرح هاي آن در منطقه را به شکست خواهند کشاند.» 

احمد العرموطي رئيس سابق اتحاديه پزشکان اردن افزود:« اين تجمع نمادين در برابر سفارت آمريکا، اعلام مخالفت ملت اردن با طرح واشنگتن و اروپا براي حمله به سوريه است. ما با اين تجاوزکاري آمريکا مخالفت مي کنيم. دولت اردن اگر موضعي بر خلاف خواست ملت اردن اتخاذ کند، نماينده مردم نخواهد بود.»

سميح خرفان رئيس اتحاديه وکلاي اردني گفت:«آمريکا، رژيم صهيونيستي و متحدانشان در منطقه براي حمله به امت عربي آماده مي شوند که هدف از آن قلب امت عربي يعني سوريه است. آنها مي خواهند ارتش سوريه را درهم بشکنند و آن را از کشمکش عربي و صهيونيست ها خارج کنند و به مقاومت ضربه بزنند. سوريه حامي واقعي مقاومت در برابر ائتلاف آمريکايي- صهيونيستي بوده است. »
 
شهروند اردني گفت:«متاسفانه اتحاديه عرب با موضع گيري خود ثابت کرد اتحاديه امت عربي نيست. ما موضع گيري اين اتحاديه را محکوم مي کنيم. آنها مي خواهند با حمله به سوريه زمينه فروپاشي و دودستگي در امت عربي را به وجود آورند. ادعاها و اتهامات عليه دولت سوريه به هيچ وجه درست نيست. آمريکا پيش از اين هم دروغ هاي مشابهي را درباره عراق گفته بود. آمريکا از قدرت خود نه براي برقراري صلح در جهان، بلکه براي تحقق منافع خود و حمايت از رژيم صهيونيستي استفاده مي کند.»  منيره قهوه چي نويسنده اردني گفت:«ما در اين تجمع شرکت کرديم تا به امت عربي بگوييم که در برابر يک آزمون واقعي قرار دارد تا آزادگي و شرافت خود را ثابت کند. همه ما بايد از ارتش و ملت سوريه حمايت کنيم. خائنان عرب با امپرياليسم جهاني و استعمارگران همکاري مي کنند.» 

يک شهروند اردني گفت:«ما به آمريکاييها مي گوييم که در برابر حمله به سوريه ساکت نخواهيم نشست. ما اقدامات آمريکا و متحدان عربش مانند عربستان سعودي و قطر را محکوم مي کنيم. ما از ملت سوريه حمايت خواهيم کرد و به خواست خدا پيروز خواهيم شد.»
برچسب ها: شهروند ، اردن ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار