تهیه کننده برنامه "پایی که جا ماند":

تصاویر آرشیوی را از برنامه حذف کردیم/فرمی جدید در روایت وقایع جنگ

استفاده از قالب های نو و شیوه های جدید در بعضی از برنامه های تلویزیونی راهکاری مناسب برای جلب مخاطبان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه سه سيما؛سهراب تازیکه تهیه کننده این مجموعه مستند  درباره علت استفاده از سندی آرت برای روایت کتاب بیان داشت: قصد ما در استفاده از این هنر در وهله اول ساختار شکنی در روال مرسوم این دست برنامه ها بود. ضمن این که این تکنیک کاملا خلاقانه و نو به نظر می رسد و از طرفی احساس می کنم که قابلیت بالایی برای برقراری ارتباط با مخاطب دارد. سندی آرت همچنین هنری است که به فضای جنگ و جبهه نزدیک است و در فضاسازی زمان ها و مکان های جنگی موفق عمل می کند.

وی همچنین در رابطه با این که تصاویر با روایت ها مطابقت دارند، ادامه داد: ما سعی کرده ایم که تمامی تصاویر ترسیم شده در این برنامه متناسب با روایت ها باشد. برای مثال اگر روایت درباره شهادت است، مفاهیم مربوط به آن با شن خلق می شود. در این کار سعی کرده ایم تا تصاویر آرشیوی را از کار بیرون کشیده و با فرمی جدید و نو به روایت وقایع جنگ و بازخوانی یک کتاب بپردازیم.

تازیکه همچنین درباره ملاک هایش در انتخاب کتاب پایی که جا ماند، تصریح کرد: وجه ممیزه ای که باعث شد این کتاب را برای برنامه سازی انتخاب کنیم گذشته از تعداد مخاطبانش یادداشت بسیار زیبا و نغزی بود که مقام معظم رهبری درباره این کتاب نوشته بودند. کلام ایشان در رابطه با این کتاب بسیار نافذ است. ضمن این که احساس کردم این کتاب به دلیل کشش داستانی می تواند برای مردم جذابیت داشته باشد.
 
تهیه کننده این برنامه با بیان این که روایت کتاب توسط نویسنده آن در انتقال مضامین و احساس موقعیت ها تاثیر زیادی دارد، افزود: وقتی یک بازیگر قصه را روایت می کند اگرچه ممکن است حال و هوا و حس به خوبی منتقل شود اما آن بازیگر در متن داستان حضور ندارد و به تمامی موقعیت ها آشنا نیست. در حالی که در این برنامه ما از آزادگان و جانبازان برای بازخوانی کتاب کمک می گیریم و چون آن ها خودشان در متن جنگ و جبهه قرار داشته و آن را تجربه کرده اند، می توانند فضای آن زمان و مکان را بهتر انتقال دهند.

وی همچنین در پایان به بازخوردهای پخش این اثر اشاره و اظهار کرد: شاید درست نباشد اگر بخواهم خودم درباره بازخوردها و تاثیرات این کار قضاوت کنم. اما انعکاس کار تا به حال در مطبوعات و خبرگزاری ها خوب بوده است. همچنین در مراسم تقدیر از برترین های ماه رمضان و تابستان آقای حداد عادل درباره امتیاز کتاب پایی که جا ماند بیان کردند که مادر من 80 سال سن دارد و تا به حال صفحه به صفحه این کتاب را خوانده است و آن را بسیار دوست دارد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار