توضيحات رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت درباره خبر به كما رفتن كودك سه ساله به دليل عقرب‌گزيدگي

در پي درج خبري مبني بر «به كما رفتن دختر سه ساله كرماني به دليل عقرب‌گزيدگي» در برخي از سايت‌ها، رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت توضيحاتي در اين باره ارائه داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دكتر فريدون افضلي گفت: براساس بررسي‌هاي انجام شده اين كودك حدود نيمه شب به دليل بيقراري و گريه شديد از خواب بيدار مي‌شود و حدود سه ساعت در منزل با داروهاي محلي و اقدامات شخصي تحت نظر مي‌ماند .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت با اشاره به اينكه خانواده اين كودك به دليل بدترشدن حال وي تصميم به انتقال كودك به مركز  درماني مي‌گيرند، گفت: متأسفانه آنها بيمار را به نزديكترين مركز بهداشتي درماني منطقه خود (چاه دادخدا) نرسانده‌اند و ابتدا به مركز بهداشتي درماني سرتك كه يك مركز بهداشتي درماني غيرشبانه‌روزي در حومه شهر است رسانده و سپس به درمانگاه شبانه‌روزي قلعه گنج مراجعه نموده‌اند.

دكتر افضلي در ادامه گفت: در اين درمانگاه اقدامات درماني لازم توسط پزشك عمومي انجام و كودك را براي بررسي و درمان‌هاي تخصصي به بيمارستان 12 فروردين كهنوج اعزام مي كنند كه متأسفانه بيمار در بين راه دچار تشنج و سيانوز مي‌شود.

وي در عين حال يادآور شد: خانواده كودك در مركز بهداشتي درماني قلعه گنج و اورژانس بيمارستان 12 فروردين كهنوج، علت بيماري كودكشان را مسموميت اعلام كرده و پزشكان را در جريان عقرب‌گزيدگي وي قرار نداده‌اند. 

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت افزود: پس از انجام آزمايشات به عمل آمده مشكوك به عقرب‌گزيدگي شده و  اقدامات درماني براي اين منظور را انجام دادند.  

وي در ادامه با بيان اينكه اقدامات لازم توسط پرستار همراه بر روي اين بيمار انجام مي‌شود، گفت: اين كودك حدود ساعت سه بامداد به اورژانس بيمارستان 12 فروردين كهنوج رسانده مي‌شود كه بلافاصله توسط متخصص اطفال ويزيت و اقدامات درماني لازم انجام شده و بعد از حدود 30 دقيقه عمليات احياء، قلب كودك بر مي‌گردد ولي تنفس وي برقرار نمي‌شود.

دكتر افضلي در ادامه گفت: در حال حاضر اين كودك سه ساله در بيمارستان 12 فروردين كهنوج به دليل مرگ مغزي تحت نظر است و انجام اقدام درماني خاص براي وي امكان پذير نيست.
برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، عقرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.