کرمانشاه /

معضل ریز گردها پدیده‌ای فراملی است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مهار و کاهش ریزگردها تنها به وسیله‌ی مسئولان استانی و کشوری حل نمی‌شود چراکه این معضل پدیده‌ای فراملی است که نیاز به هم‌اندیشی با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عربی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری از نصب دستگاه‌هایی در نقاطی از کشور به منظور مهار ریزگردها خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به صورت آزمایشی نصب شده و پس از بررسی نتایج این پایلوت با وضعیت گذشته میزان عمل‌کرد آن مشخص می‌شود.

وی میزان بازدهی دستگاه‌های مهار ریزگرد را تاکنون خوب ارزیابی کرد و افزود: مهار و کاهش ریزگردها تنها به وسیله‌ی مسئولان استانی و کشوری حل نمی‌شود چراکه این معضل پدیده‌ای فراملی است که نیاز به هم‌اندیشی کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عربی دارد.

 وی گفت:حمله آمریکا به عراق و کویت در تشدید این معضل تاثیرگذار بوده و موجب برهم خوردن بافت صحرا و بیابان‌های عربستان شده و به همین دلیل به کشور ما مخصوصا در نواحی غربی و جنوبی راه پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: مردم استان نباید تنها منتظر اقدامات مسئولان به منظور مهار این گردوغبار بنشینند، بلکه خود باید با استفاده از وسایل و اقدامات بهداشتی از عوارض و آسیب‌های تنفس در هوایی غبارآلود بکاهند و به دیگران نیز اطلاع‌رسانی کنند./س

برچسب ها: معضل ، ریزگرد ، فراملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.