یادگیری مهارت خود آگاهی برای دختران حیاتی است

یکی از مهمترین عواملی که به انسان کمک می کند، زندگی خوب و موفقی داشته باشد، این است که خود را بشناسد، احساس خوبی درمورد خود داشته باشد و از آن چه که هست، شاد و راضی باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آگاهی از خود وخصوصیات مختلف خود به انسان کمک می کند با توانایی ها، ضعف ها و سایر خصوصیات خود آشنا شود.

خودآگاهی موجب شناخت نیاز افراد ویافتن راه مناسب برای مواجهه با آن ها می شود.

همچنین اهداف زندگی را مشخص تر و واقع بینانه تر نشان می دهد وارزش واقعی افراد و مسائل پیرامونشان را نمایان می سازد.

دختران نیز برای نیل به اهداف زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید به نقاط ضعف و قوت خود آگاه گشته ودر جهت هر چه بیشتر شناختن خویش گام بردارند.

در این رابطه دکتر قرایی مقدم استاد دانشگاه و جامعه شناس می گوید: اگر انسانی به خود آگاهی دست یافت، می تواند امور را به درستی و منطقی انجام دهد و موقعیت خویش را بسنجد.

وی افزود: دختران ما برای اینکه از هر کار و رفتار بدی دوری کنند وکارها واعمال خوب را بفهمند، باید درک و فهم بالایی از خود داشته باشند. دخترانی که به خودآگاهی رسیده اند زندگی و خانواده سالم، موفقیت تحصیلی و شغلی و همچنین عفت و نجابت را به دست آورده اند.

دکتر قرایی مقدم خاطر نشان کرد: خود آگاهی یعنی دانستن این که چه هستیم. اگر دختران ما به این مسأله دست پیدا کنند، خیلی از مشکلاتشان حل می گردد.

زیرا بروز انواع آسیب های اجتماعی از ندانم کاری ها ونا آگاهی ها می باشند و ارتباط ها و روابط غلط ونادرست از همین ناآگاهی ها و نشناختن خود ودیگران و عدم درک صحیح از جایگاه خود صورت می گیرد.

بنابراین مهارت خودآگاهی برای دختران حیاتی است. جمله مهمی که سقراط در این رابطه دارد این است: «انسان خودت را بشناس!»

بنابراین می توان نتیجه گیری کرد؛ افراد جامعه چه پیرو جوان، چه زن ومرد، چه دختر و پسر، باید خود را بشناسند و به توانایی های خود پی ببرند و آن را به دیگران نیز بشناسانند. اکثر مکاتب الهی و تربیتی و دینی نیز افراد را به شناخت خود دعوت می کنند، به ویژه دین مبین اسلام که انسان ها را به تدبر و تفکر در خویشتن دعوت می کند و از این جا می توان دریافت که یادگیری مهارت خودآگاهی بسیار قابل اهمیت است. گزارش از الهام شاهمیری./ف
برچسب ها: قرایی ، دختران ، تدبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار