افخم در واکنش به حادثه سركنسولگري ايران در هرات خواستار شد

اتخاذ تدابير بیشتر براي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه/سفیر افغانستان به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر لزوم صيانت از ابنيه و كاركنان نمايندگي‌هاي سياسي و كنسولي كشورمان در افغانستان خواهان اتخاذ تدابير بيشتر براي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"مرضيه افخم" سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به حمله امروز به سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در هرات با دعوت به آرامش، حمله به سركنسولگري كشورمان در هرات را محكوم و غير قابل پذيرش دانسته و تاكيد كرد: پليس و مقامات امنيتي محل بر اساس وظايف سازماني مي‌بايست سريعا در محل حاضر شده و اجازه تجمع غيرقانوني، وارد آمدن خسارت به نمايندگي و ايجاد اختلال در فعاليت كاركنان را نمي‌دادند.
 
وي افزود: بديهي است اينگونه برخوردها در حالي كه كاركنان نمايندگي‌هاي كشورمان در افغانستان مساعي خود را براي تردد قانونمند اتباع افغانستان به جمهوري اسلامي ايران معمول مي‌دارند، داراي آثار منفي است.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر لزوم صيانت از ابنيه و كاركنان نمايندگي‌هاي سياسي و كنسولي كشورمان در افغانستان خواهان اتخاذ تدابير بيشتر براي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه شد.
 
افخم خاطرنشان كرد: به همين منظور و در چارچوب تاكيد بر لزوم تامين امنيت سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در هرات از سوي دولت افغانستان، سفير افغانستان براي اداي پاره‌اي توضيحات در مورد حادثه هرات به وزارت امور خارجه دعوت و مديركل آسياي غربي اين وزارت نگراني كشورمان نسبت به حادثه اخير هرات و وقايع مشابه را به وی منعكس كرده و خواستار تدابير مجدانه امنيتي براي جلوگيري از تكرار حوادث مشابه شده است.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند!
آخرین اخبار