با بهره برداری از خط لوله ری – کن حداقل از تردد 350 نفتکش از پایانه نفتی ری تا جایگاه های توزیع فرآورده جلوگیری می شود که این امر نقشی بارز در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حوادث دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خط لوله‌ 12 اينچي ري- کن  که در حال حاضر فرآورده‌های نفتی تولید شده از پالایشگاه تهران را به انبار کن انتقال می‌دهد بعد از گذشت سال ها اين خط لوله فرسوده شده است.

براساس اين گزارش احداث خط لوله جديد انتقال فرآورده هاي نفتي از پايانه نفتي ري به انبار كن صورت مي گيرد که اين خط لوله به ظرفيت 65 هزار بشكه در روز كاري را دارد.    

در واقع حدود 14.5 کیلومتر از این خط 50 کیلومتری خط لوله جدید ری - کن از مناطق مختلف شهرداری شهر تهران می گذرد. سهم منطقه 21 شهرداری از این رقم 3 هزار و 700 متر، منطقه 22، 5 هزار و 500 متر و منطقه 5، حدود 5 هزار و 200 متر است.

گفتني است  این خط لوله برای انتقال انواع فرآورده نفتی نظیر بنزین، گازوئیل و نفت سفید امروز به بهره برداری می رسد.
 
افزایش ظرفیت انتقال فرآورده از دیگر اهداف اجرای این پرو‍ژه اعلام شده است به طوری که ظرفیت خط جدید انتقال 80 هزار بشکه در روز است در حالی که خط لوله 12 اینچ قدیمی توان انتقال 60 هزار بشکه فرآورده در روز را داشت.
 
حجم سرمایه گذاری این طرح حدود 300 میلیارد ریال اعلام شده است و این خط فرآورده هایی مانند بنزین، گازوئیل و نفت سفید تمام جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی رادر شعاع 24 کیلومتری انبار کن را تامین می کند.
 
با بهره برداری از خط لوله ری – کن حداقل از تردد 350 نفتکش از پایانه نفتی ری تا جایگاه های توزیع فرآورده جلوگیری می شود که این امر نقشی بارز در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حوادث ایفا خواهد کرد.
 
فاز نخست این پروژه از سال 1372 آغاز شده بود و بعد از اجرای 35 کیلومتر خط لوله در آن زمان، فاز دوم به منظور احداث 15 کیلومتر باقی مانده از اواخر مهر ماه سال 89 آغاز شد که بعد از سه سال اکنون این خط لوله به طور کامل آماده بهره برداری شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خط ، لوله ، ری ، کن ، پالایشگاه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار