عوامل اضطراب در کودکان

والدين لازم است از عواملي که سبب اضطراب کودک خود مي شوند آگاه باشند تا از ايجاد آن در فرزند خود جلوگيري کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همه افراد در زندگي خود اضطراب را تجربه مي کنند. طبيعي است که اشخاص هنگام مواجه با موقعيتهاي تنش زا، تهديد کننده و استرس زا، مضطرب مي شوند اما بايد توجه داشت که اضطراب شديد و مزمن در غياب علت واضح و مشخص، غير عادي است.
مريم ملک صالحي روانشسناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عصبي بودن، احساس خستگي، تنش، سرگيجه، طپش قلب، بي حالي، تنگي نفس، تعريق، لرزش، تکرر ادرار، نگراني و دلهره، بي خوابي و اشکال در تمرکز حواس از علائم اضطراب است که بايد به آن توجه داشت.
وي متذکر شد: بسياري از کودکان به هنگام قرار گيري در وضعيت جديد ماند روبرو شدن با افراد جديد ، احساس اضطراب کرده که والدين مي‌توانند با صبر و حوصله به فرزند خود کمک کرده به طوريکه کودک احساس اعتماد به نفس کافي در برابر مسائلي که به نظرش مشکل است کسب کند.
ملک صالحي خاطرنشان کرد: بسياري از شکايتهاي کودکان در دوران ابتدايي مدرسه همچون درد معده يا سوزش سردل و يا دردهاي پراکنده ديگر ناشي از وجود يک اضطراب نهفته در کودکان باشد که عواملي همچون اختلاف در خانواده، نگراني در وجود والدين که اين نگراني را مستقيما به فرزندشان انتقال ميدهند در ايجاد اضطراب کودک تاثير ميگذارد.
اين روانشناس در انتها تصريح کرد: شايعترين اختلال در کودکان اضطراب جدايي، امتحان و ترس از مدرسه است./ف
برچسب ها: عوامل ، اضطراب ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار