رییس اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل،از پیشرفت حدود 97درصدی مراحل ساماندهی، توسعه و بازسازی بقعه تاریخی ناصرالحق حسن بن علی در این شهرستان که محل زیارت پیروان زیدیه است، خبر داد.

حجت الاسلام مهدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:بقعه تاريخی ناصرالحق آمل در طراحی جديد حدود 400 مترمربع با بهره‌گيری از معماری اسلامی توسعه يافته و مرحله نخست ساخت بنا از سوی پيمانكار بزودی تحويل داده خواهد شد.

وی، با بيان اينكه برای تكميل اين بنای تاريخی و زیارتی تاکنون 3ميليارد و800میلیون ریال هزینه شده افزود: اکنون منتظر هستیم تا مسئولانی که برای بازسازی این مجموعه قولهایی دادند، عمل کنند و سهم مشخص شده شان را برای تسریع در ساخت وتوسعه آن انجام دهند.

رییس اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل تصریح کرد:ساخت ضریح آن هم اکنون در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال نصب شود.

بقعه ناصرالحق آمل به عنوان شصتمین اثر تاریخی درفهرست آثار ملی کشور ثبت شده و با توجه به قدمت تاریخی وارزش معنوی آن،برطرف کردن موانع قانونی،ساماندهی هر چه سریعتر آن،مورد تاکید شهروندان آملی است.

بقعه متبرکه ناصرالحق آمل توسط سید علی مرعشی حاکم مازندران بنا شده ومحل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش بنیانگذار حکومت علویان درمنطقه شمال ایران است که در سال 305هجری قمری وفات کرد و در محله پایین بازار شهر آمل واقع است./ب

برچسب ها: تکمیل ، بقعه ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.