يك كارگردان:

سينماي مسموم ايران جايي براي پيشرفت نگذاشته است

سينماي ايران حتي اگر توسط خود سينماگران هم اداره شود باز هم پيشرفتي نخواهد داشت.

"فرهاد نجفي" كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سينماگراني كه خودشان هنوز تجربه فيلم‌هاي فاخري را نداشتند چه‌طور مي‌توانند مسووليت امور سينما را بر عهده بگيرند. اين مشكل به‌خاطر نبود فضاي حرفه‌اي در سينماست.

چرا كه فضاي سينماي ما آن‌قدر ضعيف و رو به زوال است كه جاي پيشرفت نمانده!

وي عنوان كرد: در طول چند سال اخير فقط پنج فيلم سينمايي پرمخاطب وجود داشته كه اين امر به مديريت و وزارت ارشاد ما برمي‌گردد. و مصداق آن هم مي‌توان به اين مطلب اشاره كرد كه وزارت ارشاد به فيلم «گشت ارشاد» مجوز اكران مي‌دهد اما بنا به بهانه‌هايي فيلم «سنتوري» از اكران محروم مي‌ماند.

نجفي ادامه داد: مسوولان با سوءمديريت باعث از بين رفتن انگيزه‌ها مي‌شوند و اين امر ضرر كلاني به سينما و سينماگران وارد خواهد كرد كه وزارت ارشاد بايد جوابگوي چنين معضلي مي‌باشد. در نتيجه مي‌توان مشكل اصلي سينماي ايران را نبود همبستگي و اتحاد بين مسوولان و مديران با سينماگران عنوان كرد.

وي اظهارداشت: جامعه ما به فيلم‌هاي سياسي نيز احتياج دارد اما بايد آثاري فاخر و عامه‌پسند در زمينه‌هاي مختلف و از جمله زمينه سياسي ساخته شود.

سينماي ايران بايد با فيلم‌هاي ضدايراني و توهيني مقابله داشته باشد و آثاري ارزشمند و كوبنده توليد كند. هاليوود با برنامه‌ريزي حساب شده و دقيق عقايد و افكار خود را هر چند نادرست و غلط به بهترين شكل به مخاطب القاء مي‌كند. در صورتي كه ما با وجود تمدن 700 هزار ساله، با وجود داريوش و كوروش با وجود مفاخر بزرگ هنوز اثر ارزشمند و جهاني توليد نكرديم كه اين امر به ضعف مسوولان و نبود هوش مديريت برمي‌گردد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار