اراک/

روانكاوي نخستين اولويت درمان بيماران سرطاني است

پژوهشگر انیستیو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:روانکاوی و مشاوره باید یعنوان اولویت نخست درروند درمان بیمران سرطانی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دكتر قهاري در نخستين گاركاه آموزشي مشاوره بيماران سرطاني استان مركزي افزود: يكي از معضلات جدي در نظام درمان بيماران سرطاني فشار روحي شديد ناشي از بيماري است و اين مهم مانعي جدي در اميد به بهبود و اثر گذاري اقدامات درماني است .
وي بيان كرد: خانواده بيماران سرطاني نيز به محض اطلاع از درگيري فرد به سرطان روحيه خود را مي بازند و بدون برنامه و فكر با اتلاف منابع ملي و سرمايه هاي زندگي براي درمان فرد مبتلا دچار چالش هاي متعددي مي شوند.
استاديار روانشناسي دانشگاه هاي تهران بيان كرد: در بسياري از موارد پيشرفته سرطان هرگونه هزينه يا درمان هاي سنگين بي نتيجه است بنابراين هدايت درماني ، مشاوره رواني بيمار سرطاني و همراهان اهميت زيادي دارد.
دكتر قهاري اظهار كرد: مراقبت هاي بيمار سرطاني مستلزم امادگي روحي و برخورداري از دانش لازم براي رفتار با اين بيماران است و افراد خانواده و نزديكان بيمار بايد آستانه تحمل خود را بالا برده و در مدت زمان باقي مانده از زندگي بيمار بهترين شرايط را مهيا كنند.
مديرعامل انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان مركزي نيز در سخناني اعلام كرد : هم اكنون يكهزار و ۵۰۰ بيمار سرطاني در اين انجمن پرونده دارند كه ۱۰۶ بيمار كودك است.
احمد قرباني افزود: كميته مشاوران انجمن حمايت از بيماران سرطاني معضل افسردگي و استرس بالاي خانواده ها را يك مشكل جدي دانسته و راهبردهاي عملي براي كمك به آنان را در دست انجام دارد.
وي اظهار كرد: در سالهاي اخير موفقيت هاي زيادي در حوزه درمان سرطان و روش هاي تشخيصي كشف شده كه اين مهم اميد به زندگي بيماران را افزايش داده و مي طلبد در اين مقطع مديريت عاطفي بيماران نيز بهبود يافته و نهادينه شود.
در اين كارگاه دوروزه در خصوص مباحث مدل شناسي سرطان، سازگاري با سرطان، نحوه برخورد با بيمار رو به مرگ، روابط زناشويي و سرطان، تحمل پريشاني و درد و بازسازي باورها در خصوص سرطان بحث و تبادل نظر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.