اختصاصي/

دستبرد ميلياردي از کاخ موزه نياوران

سارقي که در يک شب 6 ميليارد ريال عتيقه را از کاخ موزه نياوران خارج کرده بود، در حين فروش آنان دستگير شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ در ماه گذشته فردي به پايگاه يکم پليس اگاهي تهران بزرگ مراجعه کرد و از سرقت عتيقه جات‌اش در کاخ موزه نياوران خبر داد و در تشريح ماجرا به کارآگاهان گفت: چند روز گذشته بر حسب فراخوان معاونت گردشگري ميراث فرهنگي نمايشگاهي از اشياء عتيقه در کاخ موزه نياوران تشکيل و بنده نيز به عنوان يک عتيقه دار در اين نمايشگاه با چهار قطعه عتيقه به ارزش 6 ميليارد ريال شرکت کردم. ولي متاسفانه امروز صبح خبر سرقت عتقيه‌جاتم را از کاخ موزه نياوران شنيدم.

در ادامه ماموان پس از بررسي از صحت گفته‌هاي شاکي فعاليت خود را آغاز کرده و در قدم اول تمامي جواهر فروشي‌هاي شهر را به همراه خريداران عتيقه زير نظر گرفتند.

از اين موضوع ديري نگذشت که ماموران دريافتند فردي به نام مجيد قصد فروختن صنايع دستي و گران قيمتي را در بازار سياه دارد، لذا سريعا يگان ويژه به راه افتاده و فرد مورد نظر را دستگير و به همراه اموال عتيقه به پايگاه انتقال دادند.

متهم در بازجويي فني و پليسي اعلام کرد که اين عتيقه جات را از دوستش به نام سيروس که در تهران زندگي مي‌کند، گرفته لذا ماموران سريعا به محل مخفيگاه متهم حضور پيدا کرده و در يک عمليات در حالي متهم قصد فرار از دست ماموران را داشت، دستگير و به مقر انتقال دادند.

سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با تائيد اين خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم پس از اعتراف صريح به سرقت از کاخ موزه نياوران، پرونده‌اش تکميل و جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي ارجاء شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.