اردبیل/

تولید 560 هزار تن سیب‌زمینی مازاد در اردبیل

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: 560 هزار تن سیب‌زمینی تولید شده در استان اردبیل به شکل مازاد به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

عادل عبد‌ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: سالم‌ترین سیب‌زمینی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود چرا که سعی داریم تولیدات ما به دور از استفاده کود شیمیایی یا سموم باشد تا ارزش غذایی سیب‌زمینی حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد سیب‌زمینی تولیدی استان برداشت شده و 15 درصد باقی مانده نیز در مرحله برداشت وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم تا اوایل مهر ماه به شکل کامل برداشت سیب‌زمینی در این استان انجام شود.

رئیسجهادکشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: نیاز صنایع و مصرف داخل استان 185 هزار تن برآورد شده در حالی که ما بیش از 560 هزار تن سیب زمینی مازاد تولید می‌کنیم که این تولیدات به کشورهای دیگر و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

عبدایمانی همچنین ظرفیت انبار‌‌های فنی استان را در حال حاضر 22 هزار تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت انبارهای نیمه فنی ما برای نگه داری سالم سیب‌زمینی حدود 30 هزار تن است.

وی درخصوص تولید بذر سیب‌زمینی سالم یادآور شد: با فعالیت چهار واحد آزمایشگاهی کشت بافت ما شاهد تولید 5 میلیون عدد مینی‌تیوبر در استان هستیم که حتی این مسئول به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: برای اولین بار در کشور تولید مینی‌تیوبر به روش نوین و جدید انجام می‌شود که به زودی شاهد افتتاح این واحد در اردبیل خواهیم بود.

عبدایمانی در ادامه به استقبال خوب کشورهای همسایه به ویژه روس‌ها از کیفیت بالای سیب‌زمینی تولید شده در استان اردبیل اظهار داشت: سیب‌زمینی تولیدی در استان نسبت به سایر کشورها از لحاظ سالم بودن بقایای مواد شیمیایی، نگهداری و انبارداری در سطح مناسب و بالایی قرار دارد که امیدواریم در این زمینه اقدام سازنده و مثبتی را شاهد باشیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سیب ، زمینی ، مازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.