معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ورودی های 90 و 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجوی تهران محسوب می شوند

معاون آموزشی اعلام کرد دانشجویانی که در کنکور سراسری سال های 90 و 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران را برگزیده اند با انتزاع دانشگاه ایران از تهران نیز دانشجوی تهران محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهرام عین اللهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشجوی سال 2 و 3 ندارد کارشناسی ندارد و دانشجویان سال های دوم و سوم این دانشگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب می شوند زیرا در کنکور سراسری پس از ادغام این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده بودند.
وی افزود: ادغام در سال 89 انجام گرفت و دانشجویان مقاطع کارشناسی که در سال 88 دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کردند پس از انتزاع، امسال یا سال آینده از همین دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

وی اظهار داشت: پس از مصوبه شورای گسترش مبنی بر انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران در جلسه تاریخ 18 فروردین ماه سال 92 این شورا، برای دانشگاه علوم پزشکی ایران رشته/ محل ایجاد شد و دانشجویان ورودی سال 92 در این زمینه مشکلی ندارند.
وی در خصوص تعیین تکلیف دستیاران تخصصی نیز گفت: تمام کارورزان و انترن ها هم بر اساس مصوبه شورای گسترش و هم با اصرار خودشان دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می شوند.
 
ورود 1200 دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنکور امسال
 
معاون آموزشی به ورود 1200 دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق کنکور سراسری امسال خبر داد و افزود: دانشجویان ورودی سال 90 و 91 که پس از ادغام دانشگاه علوم پزشکی تهران  را انتخاب کرده اند، پس از انتزاع این دو دانشگاه اگر رشته ای در دانشگاه علوم پزشکی ایران باشد ولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نباشد (مثل رشته کارشناسی اپتومتری) به صورت میهمان در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیل می کنند ولی دانشجوی دانشگاه تهران محسوب خواهند شد.

وی ادامه داد: در خصوص برنامه ریزی برای تشکیل کلاس های این دانشجویان و استفاده از امکانات دو دانشگاه نیز هماهنگی و برنامه ریزی های لازم بین دو دانشگاه ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: برنامه های آموزشی دانشجویان ورودی سال های 90 و 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون انتخاب واحد، حذف و اضافه و صدور مدرک تحصیلی نیز برعهده دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

معاون آموزشی بیان داشت: خوشبختانه امکانات موجود در تهران برای آموزش پزشکی به گونه ای است که هیچگونه اختلالی در برنامه آموزشی این دانشجویان ایجاد نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
حمیده کارشناسی ارشد
۱۰:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 90 و 91 به چه صورت خواهد بود؟
آخرین اخبار