همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

بزرگداشت علیرضا قزوه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، مراسم بزرگداشت علیرضا قزوه شاعر توانمند انقلاب را روز یكشنبه 31 شهریور ماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، همزمان با فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس فرهنگسرای ابن سینا وابسته به سازمان فرهنگی – هنری شهرداری منطقه دو اقدام به برگزاری بزرگداشت شاعر توانمند انقلاب علیرضا قزوه كرده است.

در این مراسم علیرضا قزوه، رستم عجمی و جمعی از دوستان وی سخنرانی خواهند داشت.
همچنین در این برنامه آثار صوتی شعر خوانی علیرضا قزوه كه در ایران و هندوستان تهیه شده پخش خواهد شد.

شایان ذكر است در این برنامه علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر، مهندس ملكی شهردار منطقه دو و معاونان آنان، سردار كارگر رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، محمد حسین جعفریان شاعر و روزنامه نگار برجسته كشور و روسا و مدیران سازمان های فرهنگی – هنری مناطق و جمعی دیگر از شاعران و هنرمندان را نام برد.

علیرضا قزوه "در بهمن 1342 در گرمسار به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رساند. قزوه از سال 1365-1364 به سمت ادبیات عرب كشیده شد. وی در  سال 1377 به عنوان وابسته فرهنگی تاجیكستان انتخاب شد. 

قزوه در قالب شعر سپید و غزل، اشعار زیبا، محكم و دلنشینی و در نویسندگی و تالیف نیز دستی توانا دارد. 

وی تاكنون در مسئوولیت های مختلفی چون: واحد ادبیات (شعر) حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مسئوولیت صفحه ادبی روزنامه اطلاعات (بشنو از نی)، وابسته فرهنگی ایران در كشورهای هند و تاجیكستان، دبیر كنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان كرمانشاه و در حال حاضر مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری را برعهده دارد.

از كتابهای علیرضا قزوه می توان به از نخلستان تا خیابان، عشق علیه السلام، با كاروان نیزه، سوره انگور، قطار اندیمشك و ترانه های جنگ و پرستو در قاف اشاره كرد.

علاقه مندان می توانند ساعت 18 روز یكشنبه 31 شهریور به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرك قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه كنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار