استاندار آذربایجان شرقی گفت: میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب است،که تامین این میزان آب همت همگانی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی روستای دیزج شیخ‌مرجان از توابع شهرستان شبستر، گفت: حل مشکل کم‌آبی و مدیریت منابع، تنها مربوط به دولت نیست، بلکه بخش عمده آن، همت مردم و همراهی آنها با دولت است و تاریخ انقلاب هم نشان داده است که دولت و ملت با همدلی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی خواستار مدیریت بهینه آب در حوزه دریاچه ارومیه شد و افزود: عواملی مانند کاهش بارش، تغییر اقلیم و افزایش سطح کشت موجب شده است که امروز منابع و مصارف آبی ما همخوانی نداشته باشند؛ لذا باید منابع آبی را بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنیم.

وی با اشاره به این که دولتمردان نظام اسلامی، محبت مردم را در همه صحنه‌ها درک کرده‌اند، گفت: بسیاری از حکومت‌ها هستند که حسرت این محبت را می‌خورند و هر چه هزینه می‌کنند نمی‌توانند آن را به دست بیاورند.

علیرضابیگی با تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: عظمت انقلاب، نتیجه خون شهداست و باید از زحمات تمام کسانی که سربلندی امروز را برای ما به ارمغان آوردند قدردانی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازسازی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دیزج شیخ‌مرجان با همت مردم و خیرین، گفت: امیدواریم این بنا که با نیت خیر مومنین بنا شده، بیشتر از این که هست در زندگی مردم اثرگذار باشد.

وی با بیان این که مساجد، نشان ایمان، وحدت و نزدیکی به خداست، افزود: مساجد در جمهوری اسلامی همواره نشانه امنیت بوده و بسیاری از حوادث تاثیرگذار انقلاب اسلامی از مسجد شروع شده است.

علیرضابیگی با تاکید بر این که باید از ظرفیت‌های مساجد بیشتر و بهتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان باید بتوانند از ظرفیت‌های مساجد مانند کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی برای ارتقای دیانت، تقوا و شکوفایی استعدادهای خود استفاده کنند./س

 

برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
هرکاری انجام بدهند بی فایده است فقط یه راه داره اونهم رساندن آب دریاچه خزر به بهدریاچه ارومیه است