فرشاد کرمی، رئیس کمیته فنی شنا از برگزاری یک دوره مسابقات شنای مسافت کوتاه در مهر ماه امسال خبر داد.

فرشاد کرمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این دوره از مسابقات قهرمان کشوری شناس مسافت وی‍ژه شناگران رده سنی بالای 15 سال مهر ماه امسال در استان زنجان برگزار شود.  
 
رئیس کمیته فنی شنا تصریح کرد: در تمامی مسابقاتی که از سوی فدراسیون به صورت سراسری برگزار می شود رکورد شرکت کنندگان ثبت می شود و اگر طبق رکورد گیری انجام شده رکورد آن ها مطابق حد نصاب تعیین شده باشد شناگران مورد نظر واجد شرایط به تیم ملی دعوت می شوند.  
 
وي تصریح کرد: طبق اطلاعیه ارائه شده از سوی فدراسیون حد نصاب رکوردها برای حضور در ترکیب تیم ملی مشخص و به اطلاع مربیان و شناگران رسیده است، این رکوردها شامل ورزشکاران تک ماده ای و یا 2 ماده ای به طور مجزا اعلام شده است.  
 
کرمی تصریح کرد: در شهریور ماه امسال ما نسبت به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری شنا در رده سنی نوجوانان(زیر 14 سال) اقدام کردیم، با توجه به آن که در این رده سنی مسابقات برون مرزی خاصی را در پیش نداریم مستعدترین و نخبگان شناسایی و به طور سازمان یافته زیر نظر فدراسیون در شهرهای خود تمرینات را دنبال می کنند.  
 
وی یادآور شد: کادر فنی تیم ملی و اعضای کمیته فنی فدراسیون شنا عملکرد و رکوردهای تمامی مستعدین و نخبگان را مورد بررسی قرار خواهد داد و این احتمال وجود دارد که از میان انتخاب شدگان حدود 20 الی 25 شناگر را به اردوی متمرکزی که قرار است، در سمنان آبان ماه امسال برگزار شود، دعوت خواهد کرد.
 
رئیس کمیته فنی شنا اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه تحصیلی این گروه از شناگران تشکیل اردوهای متمرکز تا حدودی سخت است چون آنها باید در حین تمرین، از نظر تحصیلی هم فعالیت داشته باشند به همین دلیل زیرنظر فدراسیون، در شهرهای خود غیر متمرکز تمرین می کنند، و در نظر داریم برای رسیدن به هماهنگی کلی یک اردوی متمرکز هر چند وقت یک بار تشکیل دهیم.
 
وي در خصوص وضعیت تیم ملی بزرگسالان تصريح کرد: قرار است، شناگران رده سنی بزرگسالان در 2 مرحله مسابقاتی که مهر و آبان ماه امسال برگزار می شود شرکت کنند، سپس اواخر هر ماه در رقابت های لیگ باشگاه های کشور رکوردهای آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
کرمی گفت: اگر شرایط فنی و رکورد آنها در حد مطلوب باشد برترین ها را در قالب تیم ملی شنا به مسابقات بین المللی امارات که بهمن ماه امسال در دبی برگزار می شود اعزام کنیم./مح
برچسب ها: شنا ، کمیته ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار