مطالعات نشان می دهند:

90 درصد موارد مرگ ناشی از اسهال قابل پیشگیری است

اگر چه موارد دیگر مرگ و میر ناشی از اسهال در جهان به ویژه در بین کودکان همچنان بالا است، اما مطالعات نشان میدهند که 90 درصد این موارد قابل پیشگیری است.

احمد سراوانی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس برخی از آمارها سالانه حدود 2 میلیون کودک در جهان بر اثر ابتلا به اسهال، جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه اسهال از عوامل اصلی مرگ کودکان به ویژه کودکان زیر پنج سال است ، اظهار داشت: البته روند ابتلا مرگ و میر ناشی از اسهال در سال های اخیر کاهش یافته و پیش بینی می شود که این کاهش در سالهای آینده نیز ادامه یابد.

سراوانی با بیان اینکه باید از ابتلا و مرگ و میر ناشی از اسهال پیشگیری کرد تصریح کرد: اگر چه موارد مرگ و میر ناشی از اسهال در جهان به ویژه در بین کودکان همچنان بالا است، اما مطالعات نشان می دهند که 90 درصد این موارد قابل پیشگیری است.

وی یاد آور شد: بهبود وضعیت بهداشت محیط، دسترسی به آب آشامیدنی سالم،‌ دفع بهداشتی فضولات و زباله و فاضلاب ها ، مصرف غذای سالم،‌ افزایش آموزش ها و سطح سواد مردم، دسترسی بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی و بهبود وضعیت تغذیه کودکان به ویژه تغذیه با شیر مادر از راه های پیشگیری از ابتلا و مرگ ناشی از اسهال حاد است./ع2

برچسب ها: اسهال ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.