در خيابان كه راه مي روي، با رد شدن اتوبوس و يا ماشينهاي سواري، صداهايي كه توجه عابرين را به خود حلب مي كند، صداي دريچه هاي آبرو در شهر است. گاهي حتي با راه رفتن بر روي دريچه ها و پا گذاشتن بر روي آنها خراب بودن آن ها را احساس مي كني. اقدامي كه شهرداري در اين مورد صورت داده است ساماندهي دريچه هاي مستعمل بر روي نهرهاي سرپوشيده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد شيري معاون فني و عمراني منطقه يك گفت: به علت پرتردد بودن خيابانهاي منطقه يك و وجود دريچه هاي مختلف در سطح معابر، ترميم و هم سطح سازي آنها در دستور كار قرار گرفت و عمليات تسريع در ترميم و تعويض و هم سطح سازي دريچه هاي معيوب انجام و طي آن بيش از 3 هزار و 343 دريچه و دال طي شش ماهه اول سال جاري در شمال تهران بهسازي شد.  
 
شيري عنوان كرد: اين طرح به خصوص در معابر اصلي منطقه شامل خيابانهاي منتهي به ميدان قدس و تجريش، چهار راه پارك وي، خيابان شهيد كبيري، خيابان شهيد باهنر، بزرگراه آيت الله صدر، خيابان عمار كه تردد وسايل تقليه سبك و سنگين در آن بيشتر است انجام و نوع چدني جايگزين آنها شده است.  
 
شيري خاطر نشان كرد: دريچه هاي چدني با وزني در حدود 220 كيلوگرم قادر به تحمل بار ترافيكي بوده و از نظر هزينه ها نيز با توجه به اختلاف كم بين دو جنس آهني و چدني، نصب دريچه هاي چدني با صرفه تر است.  
 
شيري اظهار داشت: جنس دريچه هاي مورد استفاده در قبل فلزي بوده كه به دليل فرسودگي زود هنگام، شكستگي لوله ها زنگ زدگي شاسي، ايجاد سرو صدا به هنگام عبور وسايل نقليه و هزينه هاي گزاف جهت تعمير،‌جوش كاري و يا تعويض باصرفه نبوده و از سويي تمامي ادارات خدمات رسان چون گاز، آب و فاضلاب و برق نيز از دريچه هاي چدني استفاده مي كنند كه با انجام اين طرح در شهرداري، دريچه هاي خيابانها همسان مي شود.  
 
اميد است شهرداري بتواند در خدمات رساني به شهروندان و به خصوص انجام اقدامات ضروري مانند نو و تازه كردن شهر موفق عمل نمايد. /ف
برچسب ها: شهرداری ، دریچه ، چدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار