تجهیز مخالفان سوری از سوی برخی کشورهای منطقه

یکی از رهبران ائتلاف گروه های تغییر مسالمت آمیز در سوریه گفت: کشورهای منطقه از زمان شروع بحران در سوریه ، به تجهیز مخالفان سوری اقدام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، " طارق الاحمد" روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم ، اظهار داشت: کشورهای منطقه از زمان شروع بحران درسوریه به دستور آمریکا و فرانسه ، مخالفان سوری را به انواع سلاح تجهیز کردند و این سلاح ها در اختیار گروه های افراطی مانند القاعده و گروه های وابسته به آن که کنترل برخی از مناطق شرقی و شمال سوریه را دارند ، قرار می گیرد.
وی افزود: آمریکا و فرانسه ، ماموریت خبیث "تجهیز تروریست ها به سلاح" را به برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان ، ترکیه و قطر واگذار کردند.
الاحمد تصریح کرد: آنچه علیه سوریه روی می دهد ، مغایر با قوانین بین المللی است به طوری که کشورهایی مانند ترکیه یا عربستان بر خلاف قوانین بین المللی به آموزش عناصر مسلح سوری و غیرسوری در خاک اردن مبادرت می کنند.
عضو ارشد "ائتلاف گروه های تغییر مسالمت آمیز در سوریه" با اشاره به نشست آتی "ژنو 2 " برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه گفت: ادامه تجهیز مخالفان سوری به انواع سلاح ، مغایر با نیات اعلام شده غرب برای حضور در نشست ژنو 2 است.
وی تاکید کرد که فرانسه و آمریکا باید به کشورهای منطقه دستور دهند تا ارسال سلاح برای مخالفان سوری را متوقف کنند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار