رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ دو رساله فلسفی به زبان فارسی همزمان با همایش بین‌المللی ایران و هند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق اشکوری با اشاره به اهداف همایش بین‌المللی مشترک ایران و هند اظهار کرد: آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره ادب و فرهنگ ایران و هند و گفت‌وگو و تبادل نظر شرکت‌کنندگان در عرصه‌های پژوهشی مهم‌ترین هدف این همایش است.

وی توجه خاص به حوزه‌های تطبیقی و میان‌رشته‌ای و ترغیب پژوهشگران جوان به عظمت ادبیات، تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و هند را از اهداف دیگر این همایش ذکر کرد.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی ایران و هند، گفت: مطالعات ادبی تطبیقی، مطالعات ادیان، فلسفه و عرفان، مطالعات تاریخی و فرهنگی، مطالعات نسخه‌شناسی و کتاب‌شناسی، مطالعات هنری موسیقی، مطالعات معماری تطبیقی و مطالعات علوم و فنون پزشکی از محورهای این همایش است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ دو رساله فلسفی به زبان فارسی خبر داد و افزود: این کتاب تالیف نظام‌الدین احمد گیلانی با مقدمه و تصحیح و تحقیق آزاده کرباسیان و محمد کریمی زنجانی در مجموعه گنجینه نسخه‌های خطی شماره 122 همزمان با همایش مشترک ایران و هند منتشر می‌شود.

همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند با رویکرد تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فنون، ادیان، عرفان و فلسفه با مشارکت مجمع ذخائر اسلامی و مؤسسه تاریخ علم و فرهنگ چهارم مهر سال جاری در قم برگزار می‌شود./س

برچسب ها: قم ، چاپ ، رساله ، فلسفی ، زبان ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.