قابل توجه داوران و بازیکنان اعزامی به مسابقات جهانی ایرلند:

قوانین اجرایی در مسابقات اسنوکر تیمی و شش توپ جهانی

مسابقات قهرمانی اسنوکر تیمی و شش توپ جهانی IBSFکه در کشور ایرلند از تاریخ 7 لغایت 14 مهر ماه برگزار می شود با قوانین جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تمام قوانین معمول اسنوکر در مسابقات قهرمانی اسنوکر تیمی و شش توپ جهانی IBSFبه اجرا درمی آید بجز موارد استثنا که به قرار زیر اعلام می شود:

- بیشتر از پنج Foul and Missاعلام نمی شود و بعد از این بازیکن می تواند توپ سفید (کیوبال) را در منطقه D بگذارد یا خودش از همان نقطه ضربه بزند یا آنکه از حریف درخواست زدن ضربه کند.
- بعد از چهار Foul and Missداور به بازیکن خطاکار هشدار می دهد که اگر یک Foul and Missدیگر انجام شود، حریف می تواند از انتخاب های ذیل استفاده نمایند:

الف) او می تواند از همانجاییکه توپ قرار گرفته ضربه را بنوازد.
ب) او می تواند به رقیب خود بگوید که از همانجاییکه توپ قرار دارد ضربه را بزند.
ج) او می تواند کیوبال را هرکجای میز که می خواهد قرار بدهد، اما این قانون زمانیکه نیاز به اسنوکر باشد اعمال نمی شود.
- بازیکن پشت توپ رنگی انتخاب شده نمی تواند حریف را اسنوکر کند (شامل بازی کردن توپ رنگی بعد از پاکت کردن توپ قرمز یا توپ Free Ballمی باشد.)

قوانین اسنوکر دوبل:  
- ترتیب بازی هنگام شروع فریم تعیین می گردد و تا آخر فریم بایستی به همان ترتیب بماند.
- اگر خطایی انجام شود و تقاضا شود که دوباره ضربه را بزنند بازیکن که خطا را مرتکب شده بایستی ضربه بعدی را بزند و ترتیب بازی تغییر پیدا نمی کند. اگر خطا به علت بازی کردن خارج از ترتیب اعلام شود همبازی بازیکن خطاکننده نوبت خود را از دست می دهد، حتی اگر از بازیکن خطاکار خواسته شود که دوباره ضربه را بزند.
- اگر بازی مساوی شود و نیاز به قرار دادن توپ مشکی روی نقطه مربوطه باشد آن تیمی که شانس ضربه اول را دارد تصمیم می گیرد که کدام بازیکن ضربه را بزند و ترتیب بعدی مانند شروع فریم ادامه پیدا می کند.
- موقعی که نوبت یک بازیکن هم تیمی برای نواخت ضربه باشد بازیکنان نمی توانند با یکدیگر صحبت کنند اما در شرایطی که نوبت آنها نباشد در کنار میز می توانند با یکدیگر مشورت نمایند.
برچسب ها: منطقه ، توپ ، اسنوکر ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار