عملیات راهسازی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در خراسان شمالی با وجود درخواست رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر متوقف کردن آن ادامه داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران چند وقتی است که منطقه گلول و سرانی واقع در خراسان شمالی مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و به بهانه احداث جاده مرزی با ترکمنستان در حال تخریب و نابودی است.

با توجه به این که تاکنون به دلیل عملیات راهسازی بسیاری از درختان ارس قطع شده و در سکوت مسئولان از بین رفته بیم آن می رود که گونه های جانوری ارزشمند این منطقه همچون قوچ و میش اوریال، کل و بز و پلنگ ایرانی نیز در خطر هستند.

عملیات راهسازی در این منطقه حفاظت شده از دید سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع پنهان ماند و هیچ کدام از مسئولان اعتراضی از خود نشان ندادند.


* درخواست ابتکار بی جواب ماند

رئیس جدید سازمان محیط زیست در اقدامات اولیه خود با ارسال نامه ای به فرمانده انتظامی کشور خواستار توقف عملیات راهسازی شد اما با گذشت 5 روز از ارسال این نامه اما شنیده ها حاکی از آن است که عملیات راهسازی همچنان ادامه دارد.

آبسالان مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تغییراتی که در استانداری در حال وقوع است تا به امروز حکمی مبنی بر توقف عملیات راهسازی صادر نشده و همچنان شاهد فعالیت عمرانی در این منطقه هستیم. این جاست که به یاد شعر سهراب می افتیم

چشم ها را باید شست         جور دیگر باید دید...

برچسب ها: حفاظت ، گلول ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار