"معصومه ابتکار"درگفتگو با برنامه "رای و قضیه" شبکه العالم؛

اولویت های روحانی در سفر به نیویورک

رئیس سازمان محیط زیست ایران، با اشاره به اولویتهای رئیس جمهور در سفر به نیویورک تأکید کرد ایران از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد اما خواهان پیشبرد برنامه خود از طریق دیپلماسی توأم با منطق است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری العالم ؛ دکتر "معصومه ابتکار" روز سه شنبه در برنامه "رای و قضیه" ، با اشاره به سفر دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور کشورمان به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: بهبود روابط با جهان و حل و فصل مشکلاتی که عملا باعث شده است کشور ما و منطقه دچار تردیدهای زیادی شود، از اولویت های رئیس جمهور در این سفر است.

وی گفت: دکتر روحانی تلاش خواهد کرد مواضع اصولی کشور ما را بیان کند و رویکرد دولت تدبیر و امید را برای بهبود مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای جهان مطرح خواهد کرد و به آن ها اعلام خواهد کرد که ایران خواهان ارتباط با جامعه جهانی است و می خواهد مساله هسته ای خود را حل کند.

وی افزود: البته ایران از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد اما خواهان پیشبرد برنامه خود از طریق دیپلماسی توأم با منطق است، تا زمینه بهبود مناسبات و اصلاح روابط فراهم شود.
ابتکار تأکید کرد: این رویکرد، به مثابه حرکت به سوی آینده است و امید زیادی را در میان مردم کشورمان برانگیخته است.

خانم ابتکار اظهار داشت: قدرتمند مردمی و امید و انتظاری که در مردم ایران ایجاد شده و عنایت مثبتی که رهبر انقلاب با نام گذاری این سیاست به عنوان نرمش قهرمانانه داشته اند، پشتوانه های مهمی هستند که سبب خواهند شد، دکتر روحانی دستاوردهای مهمی در این سفر داشته باشند.

تعریف نرمش قهرمانانه
دکتر معصومه ابتکار در تفسیر خود از "نرمش قهرمانانه" بیان داشت: نرمش قهرمانانه، به معنی حفظ اصول و تنظیم تاکتیک ها و راهبردها همزمان با تغییرها و تحولات است.
وی تأکید کرد: ما در مرحله ای قرار داریم که برای برون رفت از شرایط دشوار کنونی و اصلاح مناسبات با جامعه جهانی نیازمند ورود به گفت و گو با دنیا هستیم.

ابتکار گفت: این نیاز را پیش از این آقای محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان با مطرح کردن ایده گفت وگوی تمدن ها در پیش گرفته بود، و این ایده از سوی سازمان ملل و جمع بزرگی از کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان رویکردی نوین از سوی جمهوری اسلامی ایران شناخته شد اما رفتار دوگانه آمریکا در زمان جورج بوش، سبب از دست رفتن این فرصت شد و جامعه جهانی نتوانست از این فرصت برای تنظیم مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دولت کنونی، با تکیه بر درایت دکتر روحانی دور تازه ای از همکاری های بسیار خوب جهانی، منطقه ای و دوجانبه با کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای اسلامی از سر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن افراط ها؛ اعتدال را به عنوان شعار اصلی دکتر روحانی یادآوری کرد و همراهی جامعه جهانی با این رویکرد را خواستار شد و از جامعه جهانی خواست ایران را به عنوان قدرتی تعیین کننده در مناسبات جهانی، مناسبات مربوط به انرژی و همچنین مناسبات جهان اسلام به رسمیت بشناسند تا ایران بتواند به تامین آرامش و صلح در منطقه کمک کند و جهان به سمت حل و فصل مناقشات پیش برود.

وی افزود: سفر دکتر روحانی به نیویورک امیدهای زیادی در کشورهای جهان به وجود آورده است و ما منتظر به ثمر نشستن این امیدواری ها هستیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار