جزئيات گروگانگيري مرگبار در مراغه/ فرد کشته شده دایی گروگانگیر بود

گروگانگیری مسلحانه در پاساژ گنبد کبود مراغه پس از چهار ساعت با مرگ گروگانگیر و آزادی هفت گروگان پایان یافت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این حادثه ساعت 20 دیشب و با شلیک گلوله از کلت کمری توسط مرد 32 ساله و کشته شدن «احمد _ ح» پزشک رادیو‌لوژیست مراغه‌ای آغاز شد.
 
گروگانگیر پس از شلیک به پزشک مراغه‌ای با یک تیر هوایی مردم را به وحشت انداخته و مرد دیگری را گروگان می‌گیرد.
 
در این حادثه علاوه بر مرد گروگان شش نفر دیگر نیز در مغازه‌های اطراف گرفتار و بقیه مردم و مغازه‌داران پاساژ را تا پایان گروگان‌گیری ترک می‌کنند.
 
گروگان‌گیر پس از گرفتار شدن در محاصره پلیس مراغه درخواست لب‌تاب کرده که به گفته منابع آگاه به اینترنت وصل شده است. تا رسیدن لب‌تاپ، رئیس پلیس مراغه و چندین روانپزشک و دکتر برای آزادی گروگان‌ها از دست گروگانگیر تلاش می‌کنند ولی نتیجه‌ای ندارد.
 
پس از سه ساعت، با حضور نیروهای پلیس ویژه تبریز در مراغه و درگیری مسلحانه، گروگانگیر زخمی و افراد گرفتار شده در مغازه‌های پاساژ آزاد شدند. در این درگیری گروگان‌گیر زخمی و روانه بیمارستان شد.
 
نیمه‌شب گذشته گروگانگیر به بیمارستان انتقال و نیروهای ویژه پلیس و نیروهای امنیتی همچنان در داخل پاساژ مستقر و اجازه تردد به این محل را نمی‌‌دهند.
 
پلیس اظهارنظر درباره علت حادثه و تعداد گروگان‌ها را منوط به بررسی کامل اعلام کرده و هنوز از انگیزه فرد گروگانگیر خبری در دست نیست.
 
مردم تجمع‌کننده در محوطه گروگانگیری در پایان با شعار نیروهای انتظامی تشکر تشکر سر دادند. پاساژ گنبد کبود مراغه دارای دو طبقه و مرکز فروش کامپیوتر و لباس است.
 
گفته می‌شود «احمد –ح» با بیش از 55 سال سن از پزشکان خوش‌نام مراغه‌ای بوده که اصلیت کرمانی داشته است و همسرش مراغه‌ای است.

**فرد کشته شده دایی گروگانگیر بود

رئیس شورای تامین شهرستان ویژه مراغه از فوت گروگانگیر مسلحانه مراغه در بیمارستان خبر داد و گفت: گروگانگیر مسلح مراغه با انگیزه مسائل و مشکلات خانوادگی با کشتن دایی خود دست به این اقدام زده بود.

منصور صادقی‌اصل صبح امروز درباره گروگانگیری مسلحانه دیشب مراغه اظهار کرد: به محض وقوع حادثه جلسه شورای تامین شهرستان ویژه مراغه تشکیل و با تدابیر ویژه درخواست یگان تخصصی رهایی گروگان از تبریز شد که با اعزام این نیروها در اسرع وقت و اقدام به عملیات آزادسازی گروگان‌ها کردند.

وی با بیان اینکه گروگانگیر متولد 1359 و اهل یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور به نام « محمد- ش» است، افزود: علت وقوع این جرم و گروگانگیری اختلافات خانوادگی بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه تصریح کرد: گروگانگیر دیشب حدود ساعت 20 با کشتن دایی خود با اسلحه اقدام به گروگانگیری جوان 26 ساله به همراه بعضی مغازه‌داران گرفتار در پاساژ گنبد مراغه می‌کند که با تدابیر ویژه نیروهای ویژه پلیس و با درگیر شدن از گروگانگیر تمام گروگان‌ها آزاد می‌شوند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گروگانگیر که در درگیری با پلیس زخمی شده بود، بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

وی افزود: در این ارتباط خودروی گروگانگیر نیز کشف و ضبط شده است.

صادقی‌اصل از حضور همکاری به موقع نیروی انتظامی و نیروهای ویژه پلیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور به موقع اعضای شورای تامین در محل حادثه به آزاد سازی گروگانگیرها سرعت بخشید.

وی همچنین از همکاری  خوب مردم با مسئولان و نیروهای پلیس تقدیر و تشکر کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار