مشهد/

استفاده از تجربیات سایر شهرها در ارتقای خدمات شهری موثر است

شهردار یزد گفت: استفاده از تجربیات سایر شهرها می‌تواند در ارتقای خدمات شهری موثر باشد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدرضا عظیمی‌زاده اظهار کرد: خدمات شهری یکی از دغدغه‌های اصلی شهرهاست و با توجه به اینکه اینکه خدمات شهری با زندگی روزانه مردم ارتباط تنگاتنگی دارد، استفاده از تجربیات سایر کلان‌شهرها به ویژه برای شهرهای کوچک می‌تواند در ارتقای کیفیت خدمات شهری ارائه شده موثر باشد.

وی با اشاره به وضعیت متفاوت شهرهای مختلف به لحاظ وسعت، جمعیت، شهرسازی و ... خاطرنشان کرد: با توجه به این تفاوت‌ها، تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات شهرهای مختلف به بهبود خدمات شهری و رضایت شهروندان منجر خواهد شد.

مشهد در ارائه خدمات شهری مطلوب در کشور پیشتاز است

عظیمی‌زاده با موثر دانستن برگزاری کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست در بهبود کیفیت خدمات شهری، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد در زمینه ارائه خدمات شهری مطلوب در سطح کشور پیشتاز است، برگزاری اولین کنفرانس با محوریت خدمات شهری و محیط زیست در این شهر می‌تواند موثر باشد.

شهردار یزد ادامه داد: همچنین برگزاری این کنفرانس در توسعه خدمات شهری و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات شهری بهتر مفید خواهد بود.

وی در خصوص تعامل شهرداران شهرهای مختلف و تبادل اطلاعات و تجربیات آنان بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداران پاسخگوی تمام مسوولیت‌های شهر هستند، تعامل آنان با یکدیگر و انتقال تجربیات در تمام زمینه‌ها به ویژه در زمینه خدمات شهری می‌تواند به ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر منجر شده و در نهایت رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.

تلفیق علم و اجرا باعث ارتقای خدمات شهری می‌شود

عظیمی‌زاده با تاکید بر اینکه تلفیق علم و اجرا باعث ارتقای خدمات شهری ارائه شده در شهرها می‌شود، عنوان کرد: برای اینکه کنفرانس نتیجه کاربردی داشته باشد، بهتر است از نظریات و دیدگاه‌های متخصصان، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران شهری در چنین کنفرانس‌هایی استفاده شود تا بتوان با استفاده از این نظرات به نتایج کاربردی رسید.

وی در خصوص تداوم برگزاری اولین کنفرانس خدمات شهری و محیط زیست اظهار کرد: باید حاصل و دستاوردهای این کنفرانس پس از برگزاری ارزیابی شود و میزان پیشرفت شهرها نیز در حوزه ارائه خدمات شهری مورد بررسی قرار گیرد و سپس در خصوص تداوم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی تصمیم‌گیری شود.

شهردار یزد با بیان اینکه می‌توان افق‌هایی را در این کنفرانس برای شهرهای مختلف تعریف کرد، گفت: هر شهرداری می‌تواند با بررسی وضعیت خدمات شهری خود، افق‌هایی را برای پیشرفت خود در این حوزه تعیین کرده و در راستای دستیابی به این افق‌ها حرکت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری اولین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست بتواند منشا خیر و برکت برای شهرها شده و منجر به ارائه خدمات شهری بهتر و مطلوب‌تر شود/س 


برچسب ها: استفاده ، تجربه ، شهرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.