آغاز طرح غربالگری اوتیسم در 5 استان کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح غربالگری اوتیسم در 5 استان کشور خبر داد و گفت: 200 هزار کودک 2 تا 5 سال در این طرح تحت بررسی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یحیی سخنگویی در نشست خبری امروز خود در خصوص طرح غربالگری اوتیسم که در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: 932 مرکز روزانه در سطح کشور وجود دارد که نسبت به سال گذشته با افزایش 35 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به این که به مراکز توانبخشی روزانه از سوی سازمان بهزیستی یارانه تعلق نمی گیرد گفت: عدم دریافت رایانه در بدو تاسیس مرکز از موسس اخذ می شود و این موضوع باعث ایجاد رقابت با سایر مراکز و همین طور مراکز توانبخشی قبلی است.

وی در خصوص مراکز توانبخشی اوتیسم اظهار داشت: در حال حاضر 23 مرکز توانبخشی مربوط به کودکان دارای بیماری اوتیسم است و هیچ مرکز شبانه روزی برای این بیماران نداریم.

سخنگویی با تاکید بر این که شیوع اوتیسم در کشور 8 در 10 هزار نفر اذعان داشت: در حال حاضر آمار دقیقی از بیماران اوتیسم در کشور وجود ندارد .

وی به اختصاص اعتبارات لازم برای آموزش و غربالگری بیماران اوتیسم اشاره کرد و گفت: در 5 استان قم، همدان، خوزستان، خراسان رضوی و کرمان استان های اجرای طرح پایلوت غربالگری اوتیسم هستند و حدود 200 هزار کودک 2 تا 5 سال در این طرح تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به هفته جهانی ناشنوایان گفت: در حال حاضر کاندیدای کاشت حلزون پشت نوبتی نداریم و 2 هزار و 867 کودک تحت عمل جراحی حلزون قرار گرفته اند.

سخنگویی خاطر نشان کرد: 3 هزار و 500 دانشجوی ناشنوا در حال حاضر در حال تحصیل هستند و 240 هزار نفر در حوزه های توانبخشی و بیماران روانی از مستمری برخوردار هستند.

گفتنی است، 1 میلیون و دوازده هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار