قدیمی‌ترین صورت دنیا +عکس

باستان شناسان همیشه به دنبال کشف قدیمی ترین و عجیب ترین شی هایی هستند که در دنیا بوده است. آن ها در زمین های باستانی کاوش کرده و فسیل های با ارزشی را از دل زمین خارج می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پیدا کردن شی یا فسیل قدیمی برای هر باستان شناسی می تواند بسیار جذاب باشد زیرا اطلاعات و رازهای بسیاری به کمک آن ها به دست دانشمندان خواهد رسید که گره از مشکلات تاریخ باز می کند.

به تازگی باستان شناس ها توانسته اند فسیلی قدیمی را پیدا کنند که مربوط به قدیمی ترین موجود روی زمین می شود که صورت داشته است. این فسیل متعلق به یک ماهی با قدمت 419 میلیون سال است که صورتش کمی مشابه انسان است.



دانشمندان با مشاهده این فسیل به این نتیجه رسیده اند که حلقه گمشده میان رشد و تکامل حیوانات و پیدایش آن ها در صورت این ماهی وجود دارد. این فسیل در یکی از رودخانه های چین پیدا شده است و به نظر می رسد مهمترین کشف در سال 2013 باشد.

دانشمندان در صورت این ماهی توانسته اند به استخوانی دست پیدا کنند که در صورت انسان ها نیز وجود دارد. آن ها همچنین اعتقاد دارند این صورت از جمله اولین جمجمه هایی است که آرواره ای استخوانی دارد.


برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، صورت ، قدیمی ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۱۵:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
خيلى جالب بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
mohsen
۱۶:۰۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
خیلی جالب هست قدیمیترین فسیل دنیا...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
جالب بود.
آخرین اخبار