معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز /

قاچاق 343 دستگاه تريلي از چابهار به داخل کشور

پرونده قاچاق 343 دستگاه تريلي همچنان در حال بررسي توسط دستگاه قضايي استان سيستان و بلوچستان است.

ابويي معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از مهمترين پرونده هاي قاچاق در سال 92 مربوط به قاچاق 343 دستگاه تريلي در منطقه آزاد چابهار و گمرک است.

ابويي عنوان کرد: 343 دستگاه تريلي مربوطه از گمرک بازرگان به منطقه آزاد چابهار ترانزيت شد که با تباني متصديان منطقه آزاد چابهار و گمرک چابهار اين تعداد دستگاه تريلي ترانزيت شده در داخل کشور قاچاق  شد.

معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با بيان اينکه در کنار 343 دستگاه تريلي قاچاق شده انبوهي از کالاهاي قاچاق نيز در منطقه چابهار کشف شده است اظهار داشت: هم اکنون پرونده ي قاچاق 343 دستگاه تريلي در حال بررسي در دستگاه قضايي استان سيستان و بلوچستان است.

ابويي در رابطه با پرونده مهم قاچاق کالا و ارز در سال 92 تاکيد کرد: يکي ديگر از پرونده هاي مهم مربو ط به قاچاق البسه و پارچه از گمرک بازرگان مي باشد. قرار بود البسه  و پارچه وارد شده از مرز بازرگان به جمهوري آذربايجان و يا ترکمنستان منتقل شود که متاسفانه همه آن به داخل کشور قاچاق شد.

وي همچنين افزود: از مجموع محموله قاچاق البسه و پارچه 3 تريلي آن در داخل کشور کشف و طبق اعترافات متهمين پرونده در اواخر سال 90 و سال 91 بيش از 320 دستگاه محموله قاچاق البسه و پارچه در کشور قاچاق شده است.

وي در خصوص قاچاق کشف شده شب گذشته توسط پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: اين پرونده مربوط به کشف انواع داروهاي قاچاق به ويژه داروهاي نيرو زا با حجم بالاي بيش از 120 تن است.

ابويي افزود: اين کشف با هماهنگي پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از پيگيريهاي متعدد شب گذشته درجاده کرج انجام شد که پرونده آنها براي بررسي هاي نهايي به مراجع قضايي ارجاع شده است.

 معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه گفتگوي خود در رابطه با پرونده 140 دستگاه خودرو جريزه ابوموسي عنوان کرد: در استان هرمزگان جمعا 3 پرونده خودرو مطرح است که يکي مربوط به امتيازات خودروهاي وارد شده از طريق جزيره ابوموسي دوم پرونده قاچاق 144 دستگاه خودرو بندر شهيد باهنر و در نهايت پرونده قاچاق 123 دستگاه خودرو باز هم از بندر شهيد باهنر مطرح است.

ابويي درپايان گفت: دررابطه با پرونده جزيره ابوموسي شرکتها و افرادي که امتيازات خودروهاي وارد شده را خريداري کردند شناسايي و با هماهنگي دادگاه مقرر شد که سود قابل توجهي به مردم ابوموسي پرداخت و يا حق دولت را بر اساس مقررات بپردازند.

همچنين دررابطه با 144 دستگاه خودرو قاچاق شده از بندر شهيد باهنر توزيع کنندگان شناسايي و محکوم شدند ضمن آنکه در رابطه با پرونده 123 دستگاه خودرو قاچاق شده بازهم از بندر شهيد باهنر موضوع جعل اسناد و شناسايي عوامل آن همچنان در دادگاه بندرعباس ادامه دارد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: قاچاق ، خودرو ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۶ ۰۱ دی ۱۳۹۲
چطوری؟