تبریز/

آموزش كودكان در مدارس، راهكاري اساسي در توسعه گردشگري آذربايجان شرقي است

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تاكيد كرد: اولويت اين اداره كل در توسعه گردشگري استان استفاده از ظرفيت آموزش كودكان و آشناسازي آنان با گردشگري در مدارس است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: لزوم آموزش و آشناسازي كودكان و نوجوانان با موضوعات مرتبط با گردشگري از سنين كودكي و از طريق مدارس طي چند سال اخير جدي گرفته شده است.

وي بي توجهي به ظرفيت آموزش پذيري و فرهنگ سازي ميان كودكان را يكي از ضعف هاي چندين ساله صنعت گردشگري استان خواند و گفت: خوشبختانه با تمركز بر روي اين موضوع طي چند سال اخير برنامه ريزي ها و اقدامات مناسبي انجام گرفته است.

محمدي برپايي تورهاي متعدد رايگان تاريخي و گردشگري براي كودكان و نوجوانان و نيز حضور كارشناسان خبره گردشگري در مدارس سطح استان را از جمله اقداماتي خواند كه براي آشناسازي بيش از پيش كودكان با گردشگري و فرصت هاي آن انجام گرفته و مي گيرد.

يادآور مي شود، زنگ گردشگري در مدرسه حجاب محله تاريخي شنب غازان تبريز همزمان با سراسر كشور با حضور مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به صدا درآمد.

همچنين در اين مراسم مسابقاتي با طرح سوالاتي مرتبط با حوزه گردشگري آذربايجان شرقي مطرح شده و جوايزي به دانش آموزان برتر اهدا شد.

اهداي كتاب نفيس معرفي جاذبه هاي گردشگري آذربايجان شرقي به مدير مدرسه حجاب محله شنب غازان تبريز به منظور قدرداني از خدمات و تلاش هاي اين مدرسه در راستاي آشناسازي كودكان با صنعت گردشگري از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.

يادآور مي شود، برپايي تورهاي رايگان تبريزگردي و استان گردي براي دانش آموزان مدارس از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در هفته گردشگري سال جاري در آذربايجان شرقي به شمار مي رود.

گفتني است: هفته گردشگري از 5 مهر ماه به عنوان روز جهاني جهانگردي آغاز شده و با ارائه برنامه هاي ويژه تا يك هفته پس از آن در آذربايجان شرقي همزمان با سراسر كشور ادامه خواهد داشت./ب

برچسب ها: آموزش ، کودکان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.