اهداء مدال ارشد شهروندی به سالمندان بالاتر از 90 سال

جشن بزرگ سالمندان مناطق 22 گانه شهر تهران امروز با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیر کل سلامت شهرداری، مدیران وزارت بهداشت جهت تجلیل از سالمندان فعال شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر گل مکانی در ابتدای این جشنواره هدف از تشکیل کانون سالمندان را بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های این قشر در جهت اجرای بهتر امور دانست و اظهار داشت: هدف از تشکیل کانون سالمندان مراقبت از یکدیگر و تلاش در جهت برطرف شدن نیازهای یکدیگر بوده است.

وی با اشاره به منزلت سالمندان به عنوان پیشکسوتان و شهروندان  ارشد ناامیدی این دسته را ناامیدی جامعه عنوان کرد و افزود: فلسفه وجود شما در جهت ایجاد شهر دوستار سالمند است.

يک چهارم جمعيت جامعه را سالمندان تشکيل داد‌ه‌اند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم ضمن تبریک به سالمندان به مناسبت روز سالمند جمعیت سالمندان را یک چهارم جمعیت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این امر نشان از افزایش نرخ امید به زندگی در جامعه است.

ایازی با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشور مشکلات متعدد در این زمینه طبیعی دانست و افزود: این امر در سایر مسائل نظیر افزایش جمعیت کودکان در دهه پیش و یا مشکلات دانش آموزان در کنکور نیز بوده است که هم اکنون ظرفیت خالی دانشگاهها بیانگر برطرف شدن مشکلات با گذر زمان است و وجود این قبیل مسائل به عنوان یک واقعیت اجتماعی در تمامی دورانها مطرح است.

وی با تاکید بر نقش سالمندان در کانونهای سالمندی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در آن تصریح کرد: با اجرای برخی برنامه ها از سوی سالمندان سبب حیرت است که این نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای این قشر دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نقش سالمندان در مشارکت های اجتماعی را ایجاد الگویی برای جوانان در جهت اداره بهتر شهر و کشور دانست و افزود: امروزه به کار گیری سالمندان در حوزه های متعدد تخصصی در کشورهای دیگر به خوبی مؤید این مطلب است.

ایازی با یاد آوری عضویت 60 هزار شهروند در کانونهای شهروندی افزود: لازم است که میزان این برنامه ها متناسب با افزایش جمعیت سالمندی ارتقا یابد.

وی به اجرای گروه سرود توسط سالمندان در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: موفقیت سالمندان در این عرصه ها بیانگر  موفقیت آنان در زمینه های دیگر خواهد بود.ضمن اینکه بهره مندی سالمندان از 2000 بوستان و 200 ایستگاه تندرستی در سطح شهر و شرکت در سرای محلات آنان را مشوقی در جهت بهره مندی سایر اقشار جامعه از این مکانها و برنامه های آنان قرار خواهد داد.

رستمی اهدای مدال ارشد شهروندی به سالمندان بالاتر از 90 سال و نیز تقدیر از سالمندان موفق بالاتر از 50 سال زندگی مشترک، مدیران خانه های سالمندی سالمندان فعال از آسایشگاه کهریزک و سرای محلات از دیگر برنامه های این مراسم از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت این روز بوده است.

لازم به ذکر است این مراسم از قدرت الله انتظامی(برادر هنر پیشه سینما عزت الله انتظامی) و همسر ایشان به عنوان زوج موفق بالاتر از 50 سال زندگی مشترک تجلیل شد. /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار