قم /

اولین جشنواره ملی ملکوت برگزار می‌شود

دبیر اولین جشنواره ملی ملکوت از برگزاری اولین دوره این جشنواره از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با محوریت یکی از آثار آیت الله جوادی آملی خبر داد.




حمیدرضا یونسی به گزارش  گروه استانها باشگاه خبرنگاران نخستین دوره «جشنواره ملی ملکوت» با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» تالیف حضرت آیت الله جوادی آملی«دام ظله»، برگزار می‌شود و انشاءالله هر ساله توسط سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی و مرکز بین المللی نشر اسراء بر مبنای موضوعات و کتب حضرت آیت الله جوادی آملی«دام ظله»، در جهت ترویج فرهنگ قرآن کریم برگزار خواهد شد.

معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور درباره اهداف این جشنواره اظهار کرد: از مهمترین اهداف این جشنواره، حضور همزمان اساتید، دانشجویان، محققان و عموم فرهیختگان عزیز کشور در بخش‌های مختلف و به مشارکت طلبیدن تمامی اقشار جامعه در جهت تولید آثار قرآنی و بهره گیری از آثار اندیشمندان قرآنی است.

وی افزود: سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور همواره کوشیده است که علاوه بر دانشجویان و دانشگاهیان، سایر اقشار فرهیخته جامعه را نیز مورد توجه قرار داده و برنامه‌هایی فراگیر برگزار نماید؛ لذا این جشنواره در بخش‌های مختلف برای اقشار فرهیخته جامعه برگزار خواهد شد.

یونسی تصریح کرد: مقاله نویسی (علمی ـ پژوهشی، پوستر مقاله)، خلاصه نویسی، مسابقه پیامکی، مسابقه اینترنتی، وبلاگ نویسی، مسابقه مکاتبه‌ای و سلسله نشست‌های علمی بخش‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

دبیر جشنواره در پاسخ به این سؤال که زمانبندی برگزاری جشنواره به چه شکل است عنوان کرد: آغاز تمامی بخش های جشنواره اول مهر ماه 1392 و پایان مهلت شرکت در جشنواره نیز پایان دی ماه است، مراسم اختتامیه جشنواره نیز برای دهه اول اسفندماه طراحی شده است که تاریخ دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.

یونسی درباره جوايز این جشنواره گفت: این جشنواره علاوه بر جوایز مادی در حرکتی بدیع جوایز علمی نیز دارد، پرداخت کمک هزینه مقطع دکتری به مبلغ صدمیلیون ریال به یک نفر، پرداخت هزینه کامل مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ شصت میلیون ریال به یک نفر، دو دستگاه خودروی تیبا به دو نفر، حمایت از دوازده طرح پژوهشی و اختراعاتی، دوازده قطعه سکه بهار آزادی، چاپ دو عنوان رساله کارشناسی ارشد و دکتری دانش پژوهان ( مورد تایید کمیته علمی)، یکصد لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه و جوایز نقدی نفیس از جمله جوایز این جشنواره است.

وی به گفتگوی قرآنی، و نشریه الکترونیکی به عنوان دوبخش خدمات فرهنگی این جشنواره اشاره کرد و افزود: گفتگوی قرآنی قسمتی در سایت است که فضایی را برای علاقه‌مندان و اندیشمندان مطالعات دینی فراهم کرده است تا نظرات و سوالات خود را در آنجا مطرح کنند و کارشناسان و اساتید نیز پاسخگوی شبهات مطرح شده باشند. نشریه الکترونیکی جشنواره نیز به تمامی کسانیکه در سایت ثبت نام کرده‌اند هر دو هفته یکبار یک نشریه الکترونیکی از طریق ایمیل ارسال می شود که حاوی مطالبی شامل اخبار جشنواره، مطالب مفید درباره کتاب و دیگر اطلاعات و مطالب مربوط به جشنواره خواهد بود./ش
برچسب ها: جشنواره ، ملی ، ملکوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.