همزمان با «روز جهانی سالمندان» اعلام شد:

یک میلیون سالمند پایتخت درمعرض حوادث ترافیکی / عبور از عرض خیابان برای سالمندان به کابوس تبدیل شده است

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‏زمان با روز جهانی سالمندان (9 مهر) با تاکید بر تغییر ترکیب جمعیتی کشور و حرکت جامعه به سوی رشد جمعیت سالمندان، گفت: سالمندی، مسئله مهم پیش روی جامعه ماست، به طوری که تا 20 سال آینده حدود یک سوم جمعیت کشورمان به دوره سالمندی می‏رسند و از این رو تامین ایمنی سالمندان در رفت‏ و آمدهای شهری از اهمیت ویژه‏ای برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهرام جباری‏زادگان با اشاره به این که سالمندان و خردسالان بیشترین درصد تلفات عابران پیاده را تشکیل می‏دهند، افزود: خردسالان به دلیل این‏ که درک درستی از میزان سرعت وسایل نقلیه ندارند، بدون ‏توجه به خودروهای عبوری به وسط خیابان می‏دوند و سالمندان نیز به دلیل کاهش قوای جسمی و کم توانی در حرکت و نداشتن سرعت عمل، دچار حادثه می‏شوند.
 
وی با بیان این که سالمندان از گروه‏های پر خطر در زمینه حوادث ترافیکی محسوب می‏شوند، اظهار کرد: بسیاری از این مرگ ‌و میرها به ‌خاطر گذر عابران پیاده از محل‌هایی غیر از پل‏های هوایی یا خط‌کشی‏‌های عابر پیاده اتفاق می افتد و افزایش سن سالمندی در جامعه، ایجاب می‏کند رانندگان هنگام رانندگی توجه بیشتری به عابران پیاده به ویژه سالمندان داشته باشند.
 
معاون آموزش سازمان ترافیک با تاکید بر این که سالمندان نباید در جامعه نادیده گرفته شده و در برنامه‏ریزی ها به فراموشی سپرده شوند، تصریح کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری گام‏های مثبتی جهت ایمن سازی فضاهای شهری و مناسب‏سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته اما به دلیل عدم وجود قوانین حمایتی  در خصوص سالمندان، راهی طولانی در پیش است.
 
جباری‏زادگان با اشاره به این که باید به حدود 10 میلیون جمعیت سالمند کشور از جمله حدود یک میلیون سالمند پایتخت بیشتر توجه شود، اضافه کرد: توجه به ایمنی سالمندان از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است و علاوه بر مسئولان، رانندگان نیز باید به این عزیزان توجه کنند و این گونه نباشد که یک عبور ‌ساده از عرض خیابان‏ برای سالمندان به کابوس تبدیل شود.
 
وی در پایان با بیان این که سالمندى دوره کمال انسانى است و فردی که به این دوران می رسد انتظارات و توقعات خاصی از خانواده و جامعه خود دارد، خاطر‏نشان کرد: یکی از ساده‏ترین اقداماتی که پدر و مادرها به منظور احترام به سالمندان می توانند به فرزندان خویش آموزش دهند، این است که هنگام استفاده از اتوبوس و مترو صندلی خود را در اختیار این عزیزان قرار دهند. / ف
برچسب ها: سالمند ، حوادث ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار