قم/

تمرکز دانشگاه قم بر افزایش دانشجو در تحصیلات تکمیلی است

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم با بیان اینکه این دانشگاه، دانشگاه جامع استان قم است، گفت: تمرکز اصلی ما نیز بر افزایش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مصطفی فضائلی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قم که ظهر روز سه شنبه در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها و بررسی‌هایی که در شورای آموزشی دانشگاه انجام گرفت و سپس به تصویب شورای دانشگاه رسید، مقرر شد تا سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شود.

وی ادامه داد: این تصمیم از جهات مختلف بررسی شد و یکی از دلایل مهم این اقدام کوتاه بودن نیم سال تحصیلی دوم و اعتراض و نارضایتی دانشجویان و اساتید از این موضوع است، بنابراین با آغاز زودتر نیم سال اول، طبیعتا نیم سال دوم نیز زودتر شروع خواهد شد.

فضائلی افزود: نکته دیگر توجه به شرایط آب و هوایی استان قم است که قطعا گرمای شهریور بسیار کمتر از گرمای تیرماه است و تلاش ما این است که سال تحصیلی قبل از تیرماه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم نیز طی ابلاغیه ای به تمام دانشگاه ها خواستار شروع سال تحصیلی از نیمه دوم شهریور شده است، گفت: طرح استاد راهنما که از سالهای گذشته در بعضی از دانشکده‌های دانشگاه قم پیاده شد و مورد استقبال هم قرار گرفت، براساس آیین نامه‌ای تصویب شده است تا این طرح برای دانشجویان ورودی جدید دوره کارشناسی سال جاری نیز اجرا شود و شاهد افزایش کیفیت علمی دانشجویان باشیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم با اشاره به اینکه نطفه اولیه شکل گیری دانشگاه قم از سال 1359 بسته شد و روند توسعه آن در سال 1379 تکمیل به عنوان دانشگاه جامع استان انتخاب شد، گفت: در حال حاضر حدود 105 رشته و گرایش در مقاطع این دانشگاه وجود دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.