محتشمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادامه اعتراضات اخلال‌گران شأن ملت را زير سؤال مي‌برد

دبيرکل حزب آزادي گفت: بروز رفتارهای اعتراض‌آميز به مقامات شأن ملت را زیر سوال می‌برد؛ لذا باید به صورت تدريجي ریشه‌های افراطی‌گری را سوزاند و کشور را به یک تعامل منطقی ميان مدیران، تصمیم سازان کشور و آحاد ملت بوجود آورد.


"مجید محتشمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تندروی‌های اخیر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: متأسفانه در ایران روی دیگر سکه سیاست با خشونت حک شده و سیاست‌مداران ما در گذشته قبل از انقلاب اسلامی همواره با خشونت مسائل را به پیش می‌بردند که اين به معناي وجود یک نوع جریان افراطی، تندرو و رادیکال در بین روابط سیاسی داخلی است.

وی افراطي‌گري ديپلماتيک را از رسوبات فرهنگ خشونت‌طلبي عنوان و تصريح کرد: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال سکان اجرایی کشور را به دست گرفته و رئيس‌جمهور معتقدند که اعتدال باید در همه زمینه‌ها جریان داشته باشد.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با تاکيد براين که اصلاحات همان اعتدال است، ادامه داد: آثار شعار دکتر روحانی در روابط بین‌الملل بویژه در سفر وي به نیویورک مشاهده شد به گونه‌ای که موجبات عقب‌نشینی سیاست‌های تهاجمی‌آمریکا در قبال ایران و به نوعی منطقه خاورمیانه را فراهم آورد.

محتشمی با اشاره به استراتژی مدنظر "مقام معظم رهبری" مبنی بر "نرمش قهرمانانه" اظهار داشت: اگر زبان جدید دیپلماتیک مبتنی بر "نرمش قهرمانانه" را به یک جریان اعتدالی و قول نرم قهرمانانه و نه ذليلانه  تبدیل کنیم، پیام انقلاب اسلامی که همان ارزش‌های انسانی است را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

دبيرکل حزب آزادي با بیان اینکه دو جریان عمده کشور (اصولگرا و اصلاح‌طلب) باید از رفتارهای افراطی جلوگیری کنند، تصریح کرد: بروز  چنين رفتارهای ذلیلانه‌اي شأن ملت را زیر سوال می‌برد لذا باید به صورت تدريجي ریشه‌های افراطی‌گری را سوزاند و کشور را به یک تعامل منطقی ميان مدیران، تصمیم سازان کشور و آحاد ملت بوجود آورد.

اين فعال سياسي با بیان اینکه دولت باید باصبر و حوصله نقد آزادانه و منصفانه را در جامعه فراهم سازد، بیان داشت: بوجود آمدن نقد آزادانه زمینه خشونت‌طلبی در رفتارهای سیاسی را از دامنه رقابت‌های سیاسی کشور محو می‌سازد.

وی افزود: آنچه که در جریان مراسم استقبال رئیس‌جمهور از سوي برخي از فعالان دانشجويي رخ داد، ناپسند بود و  اين مسئله به نوعي ریشه در جریان افراطی گذشته ساختار سیاسی ایران داشت.

دبيرکل حزب آزادي بيان داشت: گروه‌های معترض به سیاست‌های دولت، مخالفت را از طریق رسانه‌ها اعلام کنند و البته این قلم و بیان رسانه‌ای نبايد تبدیل به خشونت و هتاکی شود چراکه جریان خشونت و افراطی‌گری رقابت‌های سیاسی کشور را به سمت و سوي نادرستی پیش خواهد برد که قطعا چهره بین‌المللی ایران را مخدوش مي‌کند.
 
گفتني است که در جريان بازگشت و مراسم استقبال از حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني از سفر پنج روزه نيويورک و حضور در شصت‌وهشتمين مجمع سازمان ملل به کشورمان، عده‌اي از اخلال‌گران با تجمع در ورودی پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد با سردادن شعارهايي به مخالفت با سياست‌هاي دولت يازدهم پرداختند.(اينجا)

لازم به ذکر است که سيد باقر حسيني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در همين رابطه از بررسي احتمالي كميسيون مذکور در اين باره خبر داد.(اينجا)  
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار