قم/

معنویت عامل رسیدن آدمی به بی‌نهایت است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: برکت ابعاد دیگر زندگی انسان به رشد معنویت بستگی دارد، زیرا این بعد معنوی است که آدمی را به بی‌نهایت می‌رساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمد حقجو در شصت و سومین گفتمان عقاید و اندیشه‌ها که سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به استعدادهای بی‌شمار و فطری انسان‌ها اظهار کرد: آن دسته از انسان‌ها که مسیر فطری خود را طی می‌کنند به نتیجه مطلوب یا همان بی‌نهایت نیز خواهند رسید.

وی افزود: برخی از انسان‌ها با پرورش استعدادهای درونی‌ خود به قدرت‌های ماورایی و فراوانی دست می‌یابند، هرچند این قدرت‌ها به صورت بالقوه در همگان وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از مربی و راهنما در پرورش استعدادهای درونی عنوان داشت: الهی کردن تمام قدرت‌های مادی حتی حواس پنجگانه هم امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: انسان دارای ابعاد شخصیتی مختلفی است که به پنج دسته تقسیم می‌شوند؛ روانی، فکری، اجتماعی، مادی و معنوی که البته لازم است همه این ابعاد را که در ارتباط با یکدیگر هستند به صورت موازی با هم رشد دهیم تا بتوانیم به کمال برسیم وگرنه در صورت توجه صرف به یکی از آنها و بی توجهی به دیگر ابعاد، همان بعد مورد نظر هم رشد کافی نخواهد کرد.

حقجو با اشاره به تاکیدات اسلامی مبنی بر رشد و تقویت جسمانی عنوان داشت: اسلام دینی کامل و جامع است و می‌خواهد انسان‌ها در همه ابعاد درونی خود پرورش یابند.

استاد حوزه علمیه پرورش بعد روحی و روانی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بسیاری از شکست‌هایی که انسان‌ها در زندگی متحمل می‌شوند نتیجه بی توجهی به بعد روانی یعنی نداشتن شرح صدر، اعتماد به نفس و خودباوری است.

وی با بیان اینکه در کنار همه اینها و علاوه بر استعدادهای ذاتی انسان باید فکر خود را نیز به کار بیندازد، گفت: اگر از قدرت اندیشه غافل باشیم، بسیاری از امور را نمی‌توانیم سامان‌دهی کنیم.

حقجو بعد معنوی و توجه ویژه به آن را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برکت ابعاد دیگر زندگی انسان به رشد معنویت بستگی دارد، زیرا این بعد معنوی است که آدمی را به بی‌نهایت می‌رساند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد اجتماعی نیز در زندگی انسان‌ها اهمیت فراوانی دارد، زیرا بشر به صورت فطری موجودی اجتماعی آفریده شده و اگر به صورت تنها زندگی کند، سایر ابعاد وجودی او هم رشد نخواهند کرد./س

برچسب ها: قم ، معنویت ، عامل ، رسیدن ، آدم ، بینهایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.