لیناس لینکویسیوس وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: «به اعتقاد من بخشی از کار این است که اگر ایرانیان ثابت کنند آنچه انجام می‌دهند صلح‌آمیز است، به نظر من آنها می‌توانند آن را ادامه دهند».

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ایران هسته‌ای، یک دیپلمات بلندپایه اروپایی در بروکسل به خبرگزاری رویترز گفته است که اتحادیه اروپا در حال بررسی دادن مجوز غنی‌سازی محدود به ایران است.
 
خبرگزاری رویترز در گزارشی از بروکسل در تاریخ 10 مهر 1392 (2 اکتبر 2013) نوشت: «یک دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا اعلام کرد دولت‌های غربی سرگرم بررسی این موضوع هستند که در چارچوب توافق احتمالی برای حل اختلاف ده ساله در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به این کشور اجازه دهند بخشی از غنی‌سازی اورانیوم خود را ادامه دهد».
 
لیناس لینکویسیوس وزیر امور خارجه لیتوانی در مصاحبه با رویترز گفت: «به اعتقاد من بخشی از کار این است که اگر ایرانیان ثابت کنند آنچه انجام می‌دهند صلح‌آمیز است، به نظر من آنها می‌توانند آن را ادامه دهند».
 
وی افزود: «البته این مسئله مشروط است و نمی‌توان آن را تمام شده دانست. این احتمالی است که باید بررسی شود».
 
به نوشته رویترز، لیتوانی تا پایان سال 2013 رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست و به همین جهت لینکویسیوس اطلاعات دقیقی در مورد سیاست‌های داخلی این نهاد دارد.
 
این خبرگزاری ادامه می‌دهد: «اما بسیاری از این دیپلمات‌ها در اظهارنظرهای خصوصی اذعان دارند که در چارچوب یک راه‌حل سیاسی گسترده باید به تهران اجازه داد بخشی از فعالیت غنی‌سازی خود را ادامه دهد مشروط بر اینکه بازرسان سازمان ملل از اختیار کافی برای نظارت بر تاسیسات ایران برخوردار شوند».
 
رویترز در پایان می‌نویسد: «6 قدرت جهانی در چند مرحله مذاکره از آوریل سال گذشته به ایران اعلام کردند غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 20 درصد را متوقف کند، این میزان از غنی‌سازی به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای نزدیک است.

دیپلمات‌ها گفته‌اند این درخواست تغییر نخواهد کرد، اما احتمال دارد تهران اجازه پیدا کند غنی‌سازی را تا میزان 5 درصد ادامه دهد تا بتواند سوخت لازم را برای نیروگاه‌های هسته‌ای خود فراهم کند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار