منصوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف قرار گرفتن غيرنظاميان پاكستاني توسط پهپادهاي آمريكايي یک جنایت خاموش است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اقداماتی چون ويران كردن مناطق مسكوني توسط هواپيماهاي بدون سرنشين نشان مي‌دهد كه هدف آمريكايي‌ها عملا مردم بي‌دفاع و غيرنظامي است.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کشتار غيرنظاميان پاكستاني که توسط پهپادهاي آمريكايي صورت می‌گیرد، گفت: مشكلات افغانستان و پاكستان براي دولت آمريكا به حدي زياد بوده كه اين دولت را وادار به هر اقدامي در اين راستا كرده است.
 
وي ادامه داد: دستاورد اشغال افغانستان براي غرب باعث سرخوردگي شديد و شكست آن‌ها ناشی از شناختشان نسبت به منطقه بود، بنابراين به تدريج از افغانستان خارج شدند، اما آمريكا كه هدايت كل عمليات را به عهده داشت مجبور به ماندن شد و دست به اقداماتي زد كه با معيارهاي قانوني و انساني هيچ تناسبي ندارد.
 
منصوري تصريح كرد: اقداماتي چون ويران كردن مناطق مسكوني توسط هواپيماهاي بدون سرنشين نشان مي‌دهد كه هدف آمريكايي‌ها عملا مردم بي‌دفاع و غيرنظامي است.
 
اين كارشناس سياست خارجي افزود: متاسفانه دولت پاكستان موضع قاطعي در مقابل آمريكا ندارد و از طرفي ديگر دچار اختلاف شديد داخلي شده است، در نتيجه نمي‌تواند در مقابل اقدامات غير انساني آمريكا واكنش مناسبي داشته باشد.
 
وي با اشاره به بي اعتنايي آمريكا به اعتراضات دولت پاكستان گفت: آمريكايي‌ها مي‌دانند دولت پاكستان در وضعيت ضعيفي قرار دارد و اعتراضات آن‌ها نمي‌تواند خطرساز باشد، اما نكته قابل توجه اين است كه علي‌رغم كشتارها و اقداماتي كه آمريكايي‌‌ها انجام دادند عملا نتيجه‌اي از اين جنايات خود نگرفته‌اند و درواقع يكي ديگر از شكست‌هاي آمريكا در منطقه رقم خورد.
 
منصوري ادمه داد: اين جنايات باعث افزايش شديد تنفر مردم از آمريكا شد و ويراني مناطق مسكوني را درپي داشت و حتي باعث شد اعتراضاتي از سوي افغانستان صورت گيرد، اما در حال حاضر دولت افغانستان هم حاكميت مورد نياز را ندارد تا بتواند جلوي اين جنايات بايستد.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر به نظر مي‌رسد اين مردم هستند كه به شدت از وضعيت موجود آسيب مي‌بينند و در درازمدت دولت‌های آمريكا و پاكستان بايد پاسخگوي اين جنايات باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار