مصوب در کنگره فنی واترپلو فینا در تاریخ 2013 - بارسلون

تغییرات قوانین واترپلو 2013 – 2017

هدف از تغییرات بوجود آمده ایجاد خلاقیت ، افزایش سرعت بازی و مهیج نمودن بیشتر بازی واترپلو می باشد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، این تغییرات مانع ساکن شدن بازی واترپلو و ایجاد شفافیت بیشتر در اجرای قوانین می گردد.

(تیم ها و نیمکت ذخیره )WP5.1
هرتیم حداکثر متشکل از 13 بازیکن است که این 13 بازیکن شامل 11 بازیکن میانی و 2 دروازه بان می باشد . هر تیم نبایستی بازی را با بیش از 7 بازیکن شروع نماید که یکی از این 7 بازیکن دروازه بان می باشد که بایستی کلاه دروازه بانی را استفاده کند . 5 بازیکن میانی دیگر می توانند به صورت جانشین استفاده شوند و دروازه بان جانشین که فقط می تواند جایگزین دروازه بان گردد . اگر تیمی بخواهد با کمتر از 7 بازیکن بازی کند استفاده از دروازه بان اجباری نیست.

( تیم ها و ذخیره ها )WP5. 6
در هر زمان بازی بازیکن می تواند با ترک محوطه بازی ، از محل ورود مجدد نزدیکتر به خط دروازه تیم خود با بازیکن میانی دیگر جایگزین شود . جانشین بازیکن میانی می تواند به محض اینکه بازیکن به صورت آشکار و واضح در روی سطح آب ظاهر شد از داخل محل ورود مجدد وارد محوطه بازی گردد . اگر دروازه بان طبق این قانون تعویض شود بازیکن جانشین فقط می تواند دروازه بان تعویضی تیم باشد . اگر تیمی کمتر از 7 بازیکن داخل محوطه بازی داشته باشد تیم ملزم به استفاده از دروازه بان نمی باشد . هیچ تعویضی طبق این قانون نبایستی صورت بگیرد زمانیکه داور مسابقه اعلام یک ضربه پنالتی را نموده و یا زمان زدن ضربه پنالتی مگر زمان تایم اوت که تعویض مشکلی ندارد .
نکته : در زمانیکه دروازه بان تیم و دروازه بان جانشین اجازه حضور و یا توانایی ادامه بازی را نداشته باشند . تیمی که با 7 بازیکن بازی می کند بایستی از یک دروازه بان دیگر استفاده نماید که این بازیکن کلاه دروازه بان را بایستی سر نماید.

( تیم ها وذخیره ها )WP5.9
دروازه بانی که با جانشین خود تعویض شده است به غیر از پست دروازه بانی در پست دیگری نمی تواند بازی کند.

( تیم ها وذخیره ها )WP5.10
اگر دروازه بان تیم بخاطر دلیل پزشکی ( صدمه دیدن ) قادر به ادامه بازی نباشد ، داور بلافاصله بایستی اجازه تعویض با دروازه بان ذخیره را بدهد./زر
برچسب ها: واترپلو ، قوانین ، فینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار