تبریز/

نیاز به 130 هتل و هتل آپارتمان جدیددر آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این استان دست کم 130 هتل و هتل آپارتمان دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدی در مراسم افتتاح هتل پارادایس کلیبر با اشاره به نیاز آذربایجان شرقی به دست کم 130 هتل و هتل آپارتمان، افزایش روزافزون گردشگران داخلی و خارجی را ضرورت توسعه و بهبود زیرساخت هایی از جمله اماکن اقامتی در استان عنوان کرد.

محمدی یادآور شد: از 45 منطقه نمونه گردشگری استان 19 منطقه خوش آب و هوای استان به سرمایه‌گذاران تحویل داده شده است که با سرمایه گذاری و اقدامات انجام گرفته در آنها به زودی آذربایجان شرقی شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری خواهد بود.

وی همچنین احداث و توسعه جاده‌ها در راه‌های مواصلاتی استان را یکی دیگر از محورهای اصلی توسعه خواند و گفت: تاسیسات گردشگری با همکاری تمام نهادها و سازمان‌ها همزمان با یکدیگر در دست ساخت هستند تا صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی امروز به جایی برسد که به عنوان یک قطب مهم در کشور مطرح شود.

منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان کلیبر به دلیل ویژگی‌های ممتاز طبیعت و آب و هوا نیازمند راه‌اندازی اماکن اقامتی بود که خوشبختانه با جذب سرمایه‌گذاران بخشی از این نیازها محقق شده است.

وی با بیان اینکه اغلب گردشگران ورودی به منطقه به ویژه در فصل تابستان تمایل به اقامت چند شبانه‌روز در کلیبر را داشتند، راه‌اندازی این هتل با برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن را عاملی برای رفاه گردشگران ورودی به این منطقه دانست.

محمدی با اشاره به توسعه امکانات و ظرفیت اقامتی استان طی چند سال اخیر خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر بیش از 220 میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی هتل‌های استان هزینه شده است.

سرمایه‌گذار و مدیر هتل پارادایس کلیبر نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت 187 تختخوابی این هتل اظهار داشت: هتل پارادایس در هفت طبقه ساخته شده و شامل 10 سوئیت و 38 اتاق است.

علی‌اکبر قربانی به کاربری طبقات مختلف این مجموعه اشاره کرد و گفت: طبقه نخست استخر مجهز و استاندارد، طبقه دوم تالار پذیرایی، طبقه سوم لابی رستوران و کافی شاپ و مابقی طبقات به فضاهای اقامتی سوئیت‌ها و اتاق‌ها اختصاص دارد.

وی یادآور شد: این هتل با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 65 میلیارد ریال در مدت زمان کمتر از چهار سال احداث شده و برای 24 نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کرده است./س

برچسب ها: هتل ، آپارتمان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.