ثبت نام 27 نامزد براي انتخابات رياست جمهوري در افغانستان

یک مقام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد تاکنون 27 نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است اوایل ماه آوریل برگزار شود ثبت نام کرده اند. این کمیسیون به منظور آماده شدن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ثبت نام را روز یکشنبه تمدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ "ضیاءالحق امرخیل"، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان گفت: اگرچه مراحل ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری ساعت چهار بعد از ظهر دیروز یکشنبه تمام شد اما کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم گرفت برای افرادی که نامزد شرکت در انتخابات هستند این مدت را تمدید کند و به این ترتیب زمان ثبت نام تا ساعت دو و سی دقیقه بامداد روز دوشنبه تمدید شد.

"امر خیل" گفت در مجموع 27 نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کردند.

به گفته وی 18 نفر روز یکشنبه در دفاتر کمیسیون انتخابات ثبت نام کردند. بسیاری از این افراد با گروهی از نیروهای امنیتی و محافظ به همراه تعدادی از طرفداران خود در دفاتر انتخاباتی حضور یافتند.

همچنین در آستانه دوازدهمین سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی حدود یکصد نفر از نیروهای پلیس برای حفظ امنیت در ساختمان های کمیسیون انتخابات در حومه کابل مستقر شدند.

در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، افراد سرشناسی از جمله "قیوم کرزای"، برادر "حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان،" زلمای رسول"، وزیر خارجه و همچنین دکتر" اشرف غنی احمدزی" رییس کمیسیون هماهنگی روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان دیده می شود.

 تنها نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان "خدیجه غزنوی" است. نه زن دیگر به عنوان معاونان ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار