اطلاعیه وزارت امور خارجه در خصوص روادید حج؛

اخذ روادید سفر به عربستان فقط از طریق سازمان حج و زیارت انجام شود

وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان محترم برای اخذ روادید سفر به عربستان سعودی به منظور انجام مناسک حج صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان محترم برای اخذ روادید سفر به عربستان سعودی به منظور انجام مناسک حج صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به اخذ روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می‌پذیرد، لازم است هموطنان محترم روادید سفر به عربستان سعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت نمایند. کسانی که خارج از این ساز و کار مبادرت به دریافت روادید می‌نمایند، روادید ایشان فاقد اعتبار بوده و در مبادی ورود به کشور عربستان سعودی دچار مشکل خواهند شد و درچنین صورتی هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه هیچ یک از نهادهای داخلی نمی‌باشد.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: در دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بودند به جهت غیر معتبر بودن روادید به کشور بازگردانده شده‌اند و طی سال جاری نیز شماری از اتباع ایرانی که خارج از ساز و کار رسمی سازمان حج و زیارت روادید دریافت کرده‌اند بنا به دلایل یاد شده به کشور بازگردانده شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار