نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پاکسازی معتادان از محله هرندی و پیشرفت نوسازی بافت فرسوده محله هرندی خبر داد.

مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ما از سال گذشته برای بازسازی بافت فرسوده محله هرندی ورود پیدا کردیم و با این رویکرد که محله هرندی یکی از محله های قدیمی، باسابقه و دارای شهدای بسیار تهران است اما متاسفانه شرایطی در آن ایجاد شده بود از جمله وجود معتادین که فضای سکونت برای اهالی این محله دشوار کرده بود.

نائب رئیس شورای شهر تصریح کرد: یکی از دلایل امر بافت فرسوده این محله بود که از سال گذشته با ورود به حوزه های عمران، نوسازی خدماتی و اجتماعی اقداماتی در رفع این معضل و بازسازی فضای این محله انجام گرفت.

وی افزود: خوشبختانه اگر امروز از این محل بازدید شود مشاهده می شود که سیمای محل کامل تغییر کرده وبا ورود نیروی انتظامی، شهرداری منطقه و سازمان نوسازی هم معتادین از سطح این محله پاکسازی شدند و هم بافت فرسوده آن در حال نوسازی است.

وی در ادامه بیان داشت: کلنگ نوسازی سه محله تا کنون زده شده و امروز پیشرفتها را مجدد بررسی کردیم و سیمای جدیدی اتخاذ کردیم تا درسال 92 با ایجاد یک بازار محلی، و همچنین میدانی در محل با المانهای اصیل محله از جمله تمثیل مرحوم آیت الله نخودکی و همچنین المانهای شهدای محله،‌فضای زنده شهری به ان بازگردد.


طلایی خاطر نشان کرد: با اتخاذ اقدامات فرهنگی و اجتماعی در دستور کار شرایط محله هرندی به حدی رسیده است که بازگشت ساکنین، به محله اول خودشان توجیه اقتصادی پیدا کرده است./ل
برچسب ها: هرندی ، معتادان ، پاکسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.